dc.contributor.author | Helander, Jessica | |
dc.contributor.author | Hietala, Emmalyn | |
dc.date.accessioned | 2019-05-07T08:58:12Z | |
dc.date.available | 2019-05-07T08:58:12Z | |
dc.date.issued | 2019-05-07 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/60243 | |
dc.description.abstract | Syfte:
Uppsatsens syfte är att undersöka hur lärare upplever att digitala verktyg påverkar undervisning i lågstadiet.
Detta leder oss till dessa frågeställningar:
• Vilka digitala verktyg används av lågstadielärarna i undervisningen?
• Vilka fördelar och nackdelar upplever lärarna med tillgången till digitala verktyg i undervisningen?
• Hur upplever lärarna att digitala verktyg påverkar elevernas lärande och motivation?
Teori:
Vi kopplade vår studie till Lev Samenovich Vygotskijs sociokulturella perspektiv. Det hänvisade till begreppet mediering. Mediering innebar användningen av materiella eller fysiska verktyg som tekniker för att utföra uppgiften.
Metod:
Vi använder oss av kvalitativ undersökningsmetod. Vi samlade primär informationskälla genom att intervjua sju lärare i lågstadiet med fokus på användningen av digitala verktyg i undervisningen. Vi tog sekundära data från litteratur , avhandling och tidigare forskning.
Resultat:
Resultat visade att kommunala skolor i Sverige är utrustad med digitala verktyg | sv |
dc.language.iso | swe | sv |
dc.relation.ispartofseries | Kandidat | sv |
dc.relation.ispartofseries | VT19 IPS LAU927 | sv |
dc.subject | Digitalt verktyg | sv |
dc.subject | digitalisering | sv |
dc.subject | app | sv |
dc.subject | IT | sv |
dc.subject | IKT | sv |
dc.subject | dator | sv |
dc.title | DIGITALISERING I SVENSKA SKOLAN En studie om hur digitala verktyg påverkar undervisning i lågstadiet | sv |
dc.type | Text | eng |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | |
dc.type.uppsok | M2 | |
dc.contributor.department | University of Gothenburg/Department of education and special education | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet | swe |
dc.type.degree | Student essay | |