Show simple item record

dc.contributor.authorLindholm, Yaroslava
dc.date.accessioned2019-05-07T09:01:01Z
dc.date.available2019-05-07T09:01:01Z
dc.date.issued2019-05-07
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/60244
dc.description.abstractSyftet med studien är att undersöka hur robotiseringen av en tidigare manuell process bidrar till upplevelsen av tidseffektivitet hos medarbetarna. En av Sveriges storbanker har valts ut för att genomföra denna uppsats. Denna uppsats antar ett kvalitativt angreppssätt och grundar sig på tidigare forskning som påtalar behovet för medarbetare att förstå en process-förändring för att kunna acceptera och i senare skede bilda sig en uppfattning av resultatet. Den empiriska data har samlats in genom semistrukturerade intervjuer på den utvalda banken. För att nå en slutsats har en analys av insamlade data genomförts och kopplat resultaten till tidigare forskning. Genom denna studie har det framkommit att medarbetarna i slutändan upplevde en ökad tidseffektivitet efter att roboten implementerats. Dock visade resultaten på att många upplevde svårigheter i början av förändringsprocessen, då informationsflödet och förändrade arbetsrutiner genererade stress hos många medarbetare.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesManagement och organisationsv
dc.relation.ispartofseries19:10sv
dc.subjectrobotiseringsv
dc.subjectdigitaliseringsv
dc.subjecteffektivitetsv
dc.subjectsensemakingsv
dc.subjectbanksv
dc.subjectmedarbetaresv
dc.titleRobotisering av manuella arbetsprocesser. En fallstudie av robotiserade processer i den svenska bankindustrinsv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Department of Business Administrationeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record