Show simple item record

dc.contributor.authorLarsson, Sofie
dc.date.accessioned2019-07-01T09:25:56Z
dc.date.available2019-07-01T09:25:56Z
dc.date.issued2019-07-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/60746
dc.description.abstractSammanfattning Skolan ska vara en likvärdig plats för eleverna att främja sociala relationer, kunskap och eget ansvar. Vidare ska skolan bidra till elevernas möjlighet till utveckling och lust att lära (Skol- verket, 2018). Syftet med denna kvalitativa studie är att genom intervjuer, ta reda på hur lärare ser på att använda naturen som ett utvidgat klassrum, och om det kan bidra till ökat lärande för eleverna. Samt vilka fördelar respektive nackdelar lärare ser med att använda utomhuspedago- gik i undervisningen. Studiens resultat belyser det lärare anser vara positiva effekter med ut- omhuspedagogik, och hur bra anpassnings- och inkluderingsmöjligheterna är för en likvärdig utbildning. Avslutningsvis diskuteras intressanta tankar om utomhuspedagogiken och dess följ- der, fördelar och nackdelar, samt om utomhusundervisning kan leda till exkludering av eleverna.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesVT19-2930-054-L3XA1Asv
dc.subjectUtomhuspedagogik, upplevelser, sinnen, inkludering, exkludering, motorik, hälsa, lärande, utvecklingsv
dc.titleUtomhuspedagogikens natur- en kvalitativ studie om hur lärare i årskurserna 1-3 använder naturen som ett utvidgat klassrum.sv
dc.title.alternativeThe Nature of Outdoor Education- a qualitative study about how primary school teachers use the nature as an expanded classroom.sv
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokH1
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Department of pedagogical, curricular and professional studieseng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionswe
dc.type.degreeStudent essayeng


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record