Show simple item record

dc.contributor.authorJobring, Nils
dc.date.accessioned2019-09-25T08:26:46Z
dc.date.available2019-09-25T08:26:46Z
dc.date.issued2019-09-25
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/61860
dc.description.abstractSyfte: Att utifrån retoriska perspektiv undersöka Svenska kraftnäts kriskommunikation under januari-februari 2019. Teori: De retoriska appellformerna (ethos, logos, pathos) och imagereparerande strategier. Metod: Kvalitativ textanalys Resultat: Svenska kraftnäts kriskommunikation utifrån appellformerna (ethos, logos, pathos) är i stora drag kriskommunikativt anpassad. Logos tar stort utrymme i kommunikationen, medan pathos används mer differentierat och i mindre utsträckning. Ethos påverkas av logos men uttrycks också separat. Det finns dock brister i användningen, bland annat då pathos inte används ändamålsenligt kriskommunikativt. Analysen utifrån imagereparerande strategier visar i sin tur på stora kommunikativa brister. Svenska kraftnät anpassar inte sin kriskommunikation mot anklagelserna på ett ändamålsenligt sätt.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesKommunikatörsprogrammet med inriktning mot myndigheter och offentlig förvaltningsv
dc.subjectRetorik, Svenska kraftnät, kriskommunikation, förtroendekris, appellformerna, ethos, logos, pathos, imagereparerande strategiersv
dc.titleHUR KOMMUNICERAR MYNDIGHETER UNDER KRIS? En retorisk analys av Svenska kraftnäts kriskommunikation vintern 2019sv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokHumanitiesTheology
dc.type.uppsokH1
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteoriswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Philosophy, Linguistics and Theory of Scienceeng
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record