Show simple item record

dc.contributor.authorGarcia, Jorge
dc.date.accessioned2019-10-02T10:54:28Z
dc.date.available2019-10-02T10:54:28Z
dc.date.issued2019-10-02
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/61958
dc.description.abstractI denna studie utforskar jag den lärandeprocess där jag eftersträvar att automatisera rumba- clave i min vänstra fot och samtidigt kunna spela congas obehindrat. Studien ämnar identifiera vilka utmaningar jag stöter på i processen, men också kartlägga vilka övningar som hjälper mig i processen. Den ämnar också utforska om denna nya spelteknik påverkar mitt musikaliska uttryck som helhet. För att besvara studiens syfte, används en jämförande metod. Genom att jämföra studiens tre mätpunkter, följs och utvärderas lärandeprocessens utveckling.sv
dc.language.isoswesv
dc.subjectClavesv
dc.subjectRumba-clavesv
dc.subjectCongassv
dc.subjectTrummorsv
dc.subjectAfrokubansk musiksv
dc.subjectSlagverksv
dc.subjectKubasv
dc.subjectVärldsmusiksv
dc.title”Ät bröd med clave”! - En studie om min lärandeprocess för att lära mig spela rumba-clave med vänster fot och samtidigt spela congas obehindratsv
dc.title.alternativeEat bread with clave!” - A study of my learning process to learn how to play rumba-clave with left foot while playing congas unhinderedsv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokFineArt
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Academy of Music and Dramaeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Högskolan för scen och musikswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record