Programmering i matematikundervisningen
dc.contributor.author | Wolfbrandt, Charlie | sv |
dc.date.accessioned | 2019-10-04T09:45:45Z | |
dc.date.available | 2019-10-04T09:45:45Z | |
dc.date.issued | 2018 | sv |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/62087 | |
dc.description.abstract | Syftet med denna litteraturstudie är att undersöka hur programmering passar in i matematikundervisningen. Vi tittar på hur programmering har använts som ett inlärningsverktyg för matematik tidigare och vilka matematiska förmågor som påverkas mest av att eleverna får arbeta med programmering istället för traditionell undervisning. Vi tittar på programmering inom speldesign, som ett verktyg för problemlösning och som en möjlighet att utforska matematik. | sv |
dc.language.iso | sv | sv |
dc.title | Programmering i matematikundervisningen | sv |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | sv |
dc.type.uppsok | M2 | sv |
dc.contributor.department | Institutionen för matematiska vetenskaper | sv |
dc.type.degree | Student essay | sv |