dc.contributor.author | Alström Larsson, Mia | |
dc.date.accessioned | 2019-10-08T09:51:03Z | |
dc.date.available | 2019-10-08T09:51:03Z | |
dc.date.issued | 2019-10-08 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/62111 | |
dc.description.abstract | Studiens syfte var att utifrån före detta gymnasiesärskoleelevers erfarenheter visa och analy-sera vad studier inom gymnasiesärskolan kan innebära för individen senare i livet. Teorin som studien bygger på är fenomenologin, eftersom den möjliggjorde en kvalitativ ansats med ut-gångspunkt i informanternas egna berättelser och samtal kring vad de själva erfor av sin ut-bildning och tiden därefter. Halvstrukturerade intervjuer har förts med sju före detta elever från ett och samma gymnasiesärskoleprogram. Informanterna har erfarenheter efter avslutade gymnasiesärskolestudier i mellan sex och sju år. Biestas tre parametrar av utbildningsfunkt-ioner och en hermeneutisk metod att analysera empirin har lett fram till studiens resultat. | sv |
dc.language.iso | swe | sv |
dc.subject | Gymnasiesärskola | sv |
dc.subject | fenomenologisk studie | sv |
dc.subject | övergång | sv |
dc.title | Vad hände sen? Intervjuer med unga vuxna som avslutat sina studier på gymnasiesärskolan? | sv |
dc.type | Text | |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | |
dc.type.uppsok | H3 | |
dc.contributor.department | University of Gothenburg / The Board of Teacher Education | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet / Lärarutbildningsnämnden | swe |
dc.type.degree | Student essay | |