Visa enkel post

dc.contributor.authorAlström Larsson, Mia
dc.date.accessioned2019-10-08T09:51:03Z
dc.date.available2019-10-08T09:51:03Z
dc.date.issued2019-10-08
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/62111
dc.description.abstractStudiens syfte var att utifrån före detta gymnasiesärskoleelevers erfarenheter visa och analy-sera vad studier inom gymnasiesärskolan kan innebära för individen senare i livet. Teorin som studien bygger på är fenomenologin, eftersom den möjliggjorde en kvalitativ ansats med ut-gångspunkt i informanternas egna berättelser och samtal kring vad de själva erfor av sin ut-bildning och tiden därefter. Halvstrukturerade intervjuer har förts med sju före detta elever från ett och samma gymnasiesärskoleprogram. Informanterna har erfarenheter efter avslutade gymnasiesärskolestudier i mellan sex och sju år. Biestas tre parametrar av utbildningsfunkt-ioner och en hermeneutisk metod att analysera empirin har lett fram till studiens resultat.sv
dc.language.isoswesv
dc.subjectGymnasiesärskolasv
dc.subjectfenomenologisk studiesv
dc.subjectövergångsv
dc.titleVad hände sen? Intervjuer med unga vuxna som avslutat sina studier på gymnasiesärskolan?sv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokH3
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg / The Board of Teacher Educationeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet / Lärarutbildningsnämndenswe
dc.type.degreeStudent essay


Filer under denna titel

Thumbnail

Dokumentet tillhör följande samling(ar)

Visa enkel post