Show simple item record

dc.contributor.authorAhmeti, Blerina
dc.contributor.authorNilsson, Anna-Karin
dc.contributor.authorRing, Sara
dc.date.accessioned2019-10-23T12:07:52Z
dc.date.available2019-10-23T12:07:52Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/62193
dc.description.abstractSyftet med vår studie är att få en förståelse och inblick för vilken syn pedagoger har på arbetet med inkludering av barn i behov av särskilt stöd i förskolan. I studien har vi valt att använda oss av metoden kvalitativa intervjuer för att ha möjlighet till att kunna få en djupare och bättre förståelse över begreppet inkludering och hur det inkluderande arbetet kan se ut i förskolan. Vårt resultat visar de grundläggande arbetet med inkludering i förskolan och de centrala delarna i hur en inkluderande miljö kan se ut. Resultatet framför även om att alla barn oavsett förutsättningar och behov ska ha rätt till delaktighet i förskolan oberoende av vilken svårighet barnet har. Ytterligare framkommer det även i resultatet att det är viktigt att ha närvarande, kompetenta och engagerade pedagoger för att kunna möjliggöra inkludering av alla barn oavsett behov och förutsättningar.sv
dc.language.isoswesv
dc.subjectInkluderingsv
dc.subjectförskolasv
dc.subjectbarn i behov av särskilt stödsv
dc.subjectdemokratisv
dc.titleInkludering i förskolan En kvalitativ intervjustudie om förskollärares arbete med barns delaktighet i förskolansv
dc.typeTextsv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record