dc.contributor.author | Johansson, Josefin | |
dc.date.accessioned | 2020-01-08T13:27:27Z | |
dc.date.available | 2020-01-08T13:27:27Z | |
dc.date.issued | 2020-01-08 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/62991 | |
dc.description.abstract | Syfte:
Att undersöka den skriftliga information som möter föräldrar som står inför val av grundskola för sina barn.
Teori:
Diskursteori
Metod:
Kvantitativ textanalys och diskursanalys
Resultat:
Svårt för föräldrar att göra ett välgrundat skolval enbart med hjälp av informationen på skolors hemsidor, detta eftersom skolornas faktiska resultat inte skrivs ut, kommunala skolors hemsidor är väldigt lika och svåra att jämföra samt att inga skolor, varken kommunala eller fristående skriver någonting negativt om skolan. | sv |
dc.language.iso | swe | sv |
dc.relation.ispartofseries | Kandidat | sv |
dc.relation.ispartofseries | HT19 IPS PEDG14 | sv |
dc.subject | Skolval | sv |
dc.subject | grundskola | sv |
dc.subject | hemsidor | sv |
dc.title | SKOLVAL – PÅ VILKA GRUNDER? En kvantitativ och kvalitativ analys av hur skolor kommunicerar till väljande föräldrar | sv |
dc.type | Text | eng |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | |
dc.type.uppsok | M2 | |
dc.contributor.department | University of Gothenburg/Department of education and special education | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet | swe |
dc.type.degree | Student essay | |