Show simple item record

dc.contributor.authorJohansson, Josefin
dc.date.accessioned2020-01-08T13:27:27Z
dc.date.available2020-01-08T13:27:27Z
dc.date.issued2020-01-08
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/62991
dc.description.abstractSyfte: Att undersöka den skriftliga information som möter föräldrar som står inför val av grundskola för sina barn. Teori: Diskursteori Metod: Kvantitativ textanalys och diskursanalys Resultat: Svårt för föräldrar att göra ett välgrundat skolval enbart med hjälp av informationen på skolors hemsidor, detta eftersom skolornas faktiska resultat inte skrivs ut, kommunala skolors hemsidor är väldigt lika och svåra att jämföra samt att inga skolor, varken kommunala eller fristående skriver någonting negativt om skolan.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesKandidatsv
dc.relation.ispartofseriesHT19 IPS PEDG14sv
dc.subjectSkolvalsv
dc.subjectgrundskolasv
dc.subjecthemsidorsv
dc.titleSKOLVAL – PÅ VILKA GRUNDER? En kvantitativ och kvalitativ analys av hur skolor kommunicerar till väljande föräldrarsv
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Department of education and special educationeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitetswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record