Show simple item record

dc.contributor.authorÅhman, Olof
dc.date.accessioned2020-03-06T13:54:36Z
dc.date.available2020-03-06T13:54:36Z
dc.date.issued2020-03-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/63783
dc.description.abstractI Musikalsk å despelarens preparation har jag strävat efter att ta reda på vilka metoder som kan fungera som preparation inför en föreställning. Under min praktik på Stadsteatern i Stockholm i produktionen Spelman p å taket , bestämde jag mig för att genomföra mitt undersökande arbete. I mina preparationer använde jag mig av metoder vi lärt oss på skolan, nya metoder jag under denna period fick ta del av från pedagoger samt metoder jag observerade av de rutinerade skådespelarna på teatern. Efter mitt prövande kom jag fram till att möjligheterna till preparation på många teatrar kan vara begränsade, och att man som musikalskådespelare ofta inte har möjlighet att preparera sig mer än 10-20 minuter innan föreställning. Men att denna tid också kan tillföra mycket till den individuella prestationen om man nyttjar den med verktyg och metoder som bidrar till att man blir mer närvarande och förankrad under föreställningen, och på så sätt presterar så bra som möjligt.sv
dc.language.isoswesv
dc.subjectSkådespelerisv
dc.subjectmusikdramatiksv
dc.subjectmusikalartistsv
dc.subjectscennärvarosv
dc.titleMusikalskådespelarens preparation - Ett försök att ta reda på vilka metoder som fungerar som preparation inför en föreställningsv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokFineArt
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Academy of Music and Dramaeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Högskolan för scen och musikswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record