dc.contributor.author | Lindström, Clara | |
dc.date.accessioned | 2020-06-04T12:25:29Z | |
dc.date.available | 2020-06-04T12:25:29Z | |
dc.date.issued | 2020-06-04 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/64599 | |
dc.description.abstract | Författaren har i detta arbete undersökt om, och isåfall hur, man som violinist kan förbättra sin
intonation på ett snabbt och effektivt sätt och ändå få höga resultat. För att göra detta har författaren
forskat kring olika stämningssystem och har därefter utvecklat 4 metoder. I arbetet behandlas om och
hur dessa metoder kan bidra till förbättrad intonation. Författaren har spelat in sig själv innan och efter
denne har arbetat med metoderna, låtit tre andra musiker lyssna på inspelningarna, och därefter dragit
slutsatser kring hur de olika metoderna fungerat. | sv |
dc.language.iso | swe | sv |
dc.subject | intonation | sv |
dc.subject | violin | sv |
dc.subject | gehör | sv |
dc.subject | W.A. Mozart | sv |
dc.subject | Eugène Ysaÿe | sv |
dc.subject | stämningssystem | sv |
dc.title | Intonation i praktiken- En studie i violinistens kanske största hinder | sv |
dc.type | Text | |
dc.setspec.uppsok | FineArt | |
dc.type.uppsok | M2 | |
dc.contributor.department | University of Gothenburg/Academy of Music and Drama | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musik | swe |
dc.type.degree | Student essay | |