dc.contributor.author | Bergendahl, Clara | |
dc.date.accessioned | 2020-06-17T09:13:44Z | |
dc.date.available | 2020-06-17T09:13:44Z | |
dc.date.issued | 2020-06-17 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/64802 | |
dc.description.abstract | Den här uppsatsen reder ut förhållandet mellan det sceniska framträdandet och den klingande
musiken i en komposition. Tar det fokus från musiken att fokusera på det som inte är musik
eller höjer det upp den? Genom att analysera tre komponerade stycken har författaren kunnat
utveckla tre nycklar för att komma fram till ett resultat gällande frågan. Dessa tre nycklar är:
tid och tålamod, intresse och sociala förutsättningar. Resultatet pekar på att det blir positiva
resultat genom att förhålla sig till den sceniska aspekten inom komposition på ett eller annat
sätt. Resultatet är baserat på författarens uppfattning om hennes sätt att komponera på och är
inte en generell uppfattning om vad som är bra eller dåligt inom komposition.
Alla bilder i arbetet är fotograferat eller filmat av författaren själv om inget annat anges. | sv |
dc.language.iso | swe | sv |
dc.subject | komposition | sv |
dc.subject | scen | sv |
dc.subject | musik | sv |
dc.subject | roller | sv |
dc.title | Att förhålla sig till scenen i en komposition | sv |
dc.type | Text | |
dc.setspec.uppsok | FineArt | |
dc.type.uppsok | M2 | |
dc.contributor.department | University of Gothenburg/Academy of Music and Drama | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musik | swe |
dc.type.degree | Student essay | |