Show simple item record

dc.contributor.authorWorku, Gossayeneh
dc.date.accessioned2021-02-09T10:37:25Z
dc.date.available2021-02-09T10:37:25Z
dc.date.issued2021-02-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/67610
dc.description.abstractSyfte: Syftet med studien är att undersöka och beskriva hur verksamma rektorer arbetar med pedagogiskt ledarskap inom förskoleklassverksamhet. Teori: Studien tar uppolika ledarskapsteorier inspirerad av Lewin, från olika böcker som Maltén (1995) och Stensmo (2008). Metod: Arbetet var grundad på fenomenologi/ hermeneutik kvalitativ forskning där semistrukturerade intervjuer användes som datainsamling metod och för att analysera data kategoriserades av transkriberade intervjumaterial till teman. Resultat: Undersökningens resultat tyder på att det finns en dold överenskommelse om ett pedagogiskt ansvar mellan skolledare och förskoleklasslärarna i förskoleklassen.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesMagistersv
dc.relation.ispartofseriesHT20 IPS PDAU61sv
dc.subjectdolda kontraktetsv
dc.subjectledarstilarsv
dc.subjectauktoritärsv
dc.subjectdemokratisksv
dc.subjectlåt-gå ledarskapsv
dc.subjectfrivillig förskoleklasssv
dc.subjectpedagogiskt ledarskap i förskoleklassensv
dc.titlePEDAGOGISKT LEDARSKAP I FÖRSKOLEKLASSENsv
dc.title.alternativeEn intervjustudie med verksamma rektorer om deras ledarskap i förskoleklassensv
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokH1
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Department of education and special educationeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikswe
dc.type.degreeStudent Essayeng


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record