Visa enkel post

dc.contributor.authorHansson, Jessica
dc.date.accessioned2021-04-06T17:39:58Z
dc.date.available2021-04-06T17:39:58Z
dc.date.issued2021-04-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/68197
dc.description.abstractStudien visar att företagen uppfattar begreppet content marketing väldigt olika vilket synliggörs i deras prioriteringar, arbetssätt och resurser. Utifrån informanternas svar är det tydligt att det existerar skilda uppfattningar om begreppet content marketing och dess innebörd. Informanternas olika uppfattningar om begreppet kan vidare vara en avgörande faktor för val av antalet anställda och hur företaget arbetar med content marketing. Studien visar även att trots en gemensam insikt att en content marketing strategi är viktigt att ha, så är det få som har en tydligt uppsatt strategi för sitt arbete. Resultatet visar också att samtliga informanter mäter effekten av sina content marketing insatser. Trots att många olika KPI:er nämns som mättal hos företagen så är det få som specificerar ett större slutmål för deras content marketing insatser, baserat på deras allmänna affärsmål.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesMasteruppsatsersv
dc.relation.ispartofseriesMS26sv
dc.subjectcontent marketingsv
dc.subjectstrategisk kommunikationsv
dc.subjectinnehållsv
dc.titleVärdeskapande kommunikation - en studie om content marketing som strategiskt arbetssätt bland svenska marknadsavdelningarsv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokH2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Department of Journalism, Media and Communicationeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationswe
dc.type.degreeStudent essay
dc.citation.doiText


Filer under denna titel

Thumbnail

Dokumentet tillhör följande samling(ar)

Visa enkel post