Visa enkel post

dc.contributor.editorOhlsson, Jonas
dc.contributor.editorBlach-Ørsten, Mark
dc.contributor.editorWillig, Ida
dc.date.accessioned2021-04-15T18:00:08Z
dc.date.available2021-04-15T18:00:08Z
dc.date.issued2021-04-15
dc.identifier.citationhttps://doi.org/10.48335/9789188855473sv
dc.identifier.isbn978-91-88855-47-3
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.48335/9789188855473
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/68263
dc.description.abstractCovid-19 drog in över Norden med full kraft under våren 2020. Ett år senare har pandemin fortfarande världen i ett starkt grepp. Både de hälsorelaterade och de ekonomiska konsekvenserna av viruset har dock varierat mellan de nordiska länderna. Samma sak gäller för den politiska responsen. I den här rapporten görs en bred belysning av konsekvenserna av Coronapandemin för de nordiska nyhetsmedierna. Studien fokuserar på följande aspekter: reklammarknadens utveckling, publikmarknadens utveckling, politiska stödinsatser samt, avslutningsvis, de övergripande strukturella och ekonomiska konsekvenserna för de nordiska nyhetsmediemarknaderna av pandemin. Rapporten bygger på data för perioden mars till december 2020 och det redaktionella arbetet avslutades i mitten av mars 2021. Studien har genomförts av Nordicom vid Göteborgs universitet i samarbete det nordiska medieforskarnätverket ”Nordic Media Systems Research Network”. Rapporten har initierats och finansierats av Nordiska ministerrådet.sv
dc.description.sponsorshipRapporten har initierats och finansierats av Nordiska ministerrådet.sv
dc.format.extent136sv
dc.language.isoswesv
dc.publisherNordicom, Göteborgs universitetsv
dc.subjectCovid-19sv
dc.subjectmediepolitiksv
dc.subjectmediestödsv
dc.subjectjournalistiksv
dc.subjectnyhetsmediersv
dc.subjectpublic servicesv
dc.titleCovid-19 och de nordiska nyhetsmediernasv
dc.typeTextsv
dc.type.svepreportsv
dc.contributor.organizationNordiska ministerrådetsv


Filer under denna titel

Thumbnail

Dokumentet tillhör följande samling(ar)

Visa enkel post