• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of education and special education / Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, IPS (2010-)
  • Masteruppsatser (IPS)
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of education and special education / Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, IPS (2010-)
  • Masteruppsatser (IPS)
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Medarbetares uppleveser av ett bolags övergång till digital distansundervisning

En studie om externa och interna medarbetares beskrivningar av digitalt implementerad distansutbildning

Sammanfattning
Syfte: Syftet med studien är att undersöka medarbetares upplevelser av ett bolags övergång från analoga utbildningar till distansutbildning. Teori: Studien utgår ifrån implementeringsteori (Pressman & Wildavsky,1984; Löfgren, 2012), perspektivet innefattar kombinationen av ledarskap, kommunikation och transparens. Centralt i studien är övergången från analog utbildning till distansutbildning. Metod: Valet av studiens etnografiska forskningsansats (Mead, 1976; Kullberg, 2016) var för att få en uppfattning om medarbetares upplevelser av implementerad distansutbildning i en social miljö. Som datainsamlingsmetod användes semistrukturerade intervjuer (Kvale, 1997) följt av tematisk analys (Braun & Clarke, 2006). Resultat: Studiens viktigaste slutsats var att fältteamets sammanhållning och samspel förstärktes syftat på lärandet av och med varandra. En negativ följd var att Bolagets saknade en utarbetad digitaliseringsplan, då implementeringen saknade styrning, målbild och utbildningsplan.
Examinationsnivå
Student Essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/68681
Samlingar
  • Masteruppsatser (IPS)
Fil(er)
main article (2.059Mb)
Datum
2021-06-22
Författare
Beronius, Linda
Nyckelord
implementering
digital transformation
kunskapsdistribution
omställningskrav
digital kompetens
digital mognad
samspel
Serie/rapportnr.
Master
VT21 IPS PDAU62
Språk
swe
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV