• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Philosophy,Lingustics and Theory of Science / Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori
  • Master
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Philosophy,Lingustics and Theory of Science / Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori
  • Master
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hur ser offentligt anställda kommunikatörer på användandet av varumärken i offentlig sektor?

Sammanfattning
Syftet med denna studie är att få en bild över hur anställda kommunikatörer i offentliga organisationer ser på användandet av varumärken i offentlig sektor. Studien ska undersöka huruvida demokratiska principer kan vara hotade av kapitaliska principer som utgör grunden i varumärkesarbete. Uppsatsens teoretiska ramverk berör hur olika rationalitetsprinciper styr organisationers kommunikation. Principerna ser på kommunikation utifrån olika premisser och syften. Genom att identifiera vilka principer som styr kommunikationen kan också förhållningssättet till varumärken utläsas. Uppsatsen har en kvalitativ metod samt material som inhämtats med hjälp av en semistrukturerad intervjustudie. Totalt intervjuades fyra stycken kommunikatörer i fyra olika kommuner. Resultatet visar att samtliga intervjudeltagare anser att varumärken har en plats i offentlig sektor, men att de måste hanteras varsamt. Ingen av de intervjuade har upplevt en begräsning i organisationen eller enskilt till följd av varumärket. Däremot kan det anats att visa demokratiska principer begränsas till följd av organisationernas sätt att hantera varumärken och deras syn på kommunikation.
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/69913
Samlingar
  • Master
Fil(er)
gupea_2077_69913_1.pdf (697.6Kb)
Datum
2021-11-02
Författare
Bylander Magnusson, Hampus
Nyckelord
varumärken
demokratiska principer
Publikationstyp
H2
Språk
swe
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV