Show simple item record

dc.contributor.authorPalmeira, Rosa
dc.date.accessioned2021-11-08T08:14:39Z
dc.date.available2021-11-08T08:14:39Z
dc.date.issued2021-11-08
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/69971
dc.description.abstractSyfte: Syftet med föreliggande studie är att skapa kunskap om hur studentens lärande synliggörs under handledningssamtal. Teori: Studiens teoretiska ram består av ett sociokulturellt perspektiv på lärande och kommunikation. Metod: Empiri har samlats in genom ljudinspelning av interaktion mellan student och VFU-handledare under handledningssamtal i VFU Resultat: Resultatet visar att studentens lärande under VFU: n synliggörs genom att handledaren använder sig främst av olika frågor i handledningssamtalet. Frågornas varierande karaktär möjliggör att olika aspekter av studentens lärande lyfts fram för gemensam reflektion och diskussion och mellan studenten och handledaren. Frågorna styrsamtalet beroende på vad som är relevant att diskutera. Frågorna möjliggör även att studenten stimuleras och utmanas att verbalisera sina kunskaper och sin utveckling under kursen men samt sina utvecklingsområden. Resultatet visar även att när det kommer till bedömning och återkoppling är det främst resonemang och reflektion som är verktygen för att synliggöra lärande. Resultatet visar dessutom att bedömningen framförs på ett implicit sätt av handledaren.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesMastersv
dc.relation.ispartofseriesVT21 IPS PDAU62sv
dc.subjecthandledningsv
dc.subjecthandledningssamtalsv
dc.subjectfrågorsv
dc.subjectförskolärarprogramsv
dc.subjectsociokulturellt perspektivsv
dc.subjectutbildningsv
dc.subjectverksamhetsförlagd utbildningsv
dc.subjectVFUsv
dc.titleVAD SNURRAR I DITT HUVUD? Att få syn på studenters lärande under handledningssamtalsv
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokH2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Department of education and special educationeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikswe
dc.type.degreeStudent Essayeng


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record