Show simple item record

dc.contributor.editorHolmberg, Ulrika
dc.date.accessioned2021-12-22T07:12:31Z
dc.date.available2021-12-22T07:12:31Z
dc.date.issued2021-12-22
dc.identifier.issn2002-8156
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/70280
dc.description.abstractI Konsumtionsrapporten 2021 sammanfattas och analyseras hushållens privata konsumtion i Sverige under 2020 och 2021. Här ges en helhetsbild av hushållens konsumtion, vilken baseras på statistik från framför allt Statistiska centralbyrån (SCB) och SOM-institutet vid Göteborgs universitet, men även från andra myndigheter och forskningsinstitut (exempelvis Postnord och HUI-Research). I rapporten analyseras privata konsumtionsutgifter, först med fokus på 2020 och jämförelser bakåt i tiden, därefter på kvartal ett till tre 2021, följt av en analys av detaljhandelns förändring och en analys av relationen mellan välbe nnande och konsum tion. I slutet av rapporten presenteras detaljerad statistik i form av bilagor. Rapporten är publicerad av Centrum för konsumtionsforskning (CFK) i samarbete med Centre for Retailing (CFR), båda placerade vid Handelshögskolan, Göteborgs universitet.sv
dc.format.extent46s.sv
dc.language.isoswesv
dc.publisherHandelshögskolan, Göteborgs universitetsv
dc.titleKonsumtionsrapporten 2021sv
dc.title.alternativeBasfaktasv
dc.typeTextsv
dc.type.svepreportsv
dc.contributor.organizationCentrum för konsumtionsforskningsv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record