Show simple item record

dc.contributor.authorBajric, Sanija
dc.date.accessioned2022-06-16T12:58:29Z
dc.date.available2022-06-16T12:58:29Z
dc.date.issued2022-06-16
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/2077/72050
dc.description.abstractSyfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur de institutionella logiker som dominerar chefers styrning påverkar ett systematiskt tillvaratagande av studie- och yrkesvägledares kompetens med fokus på livslångt lärande. Institutionell teori och new public management Metod: Undersökningarna som ligger till grund för studiens resultat bygger på en metodtriangulering av kvantitativ och kvalitativ metod. För att samla in empiri har två enkäter, en riktad till chefer för studie- och yrkesvägledare och en till studie- och yrkesvägledare, samt totalt sex intervjuer genomförts varav tre varit med chefer till studie- och yrkesvägledare och tre med studie- och yrkesvägledare. Resultat: Studiens resultat visar att en styrning som domineras av institutionell komplexitet uppnår ett systematiskt tillvaratagande av studie- och yrkesvägledares kompetens med fokus på livslångt lärande. Styrning som domineras av statlig-, företagar- eller ingen logik uppnår inte ett systematiskt tillvaratagande av studie- och yrkesvägledares kompetens med fokus på livslångt lärande.en_US
dc.language.isosween_US
dc.subjectLivslångt lärandeen_US
dc.subjectInstitutionell logiken_US
dc.subjectKompetensförsörjningen_US
dc.subjectStudie- och yrkesvägledningen_US
dc.subjectSystematiskt arbeteen_US
dc.titleSTUDIE- OCH YRKESVÄGLEDNING – KOMPETENSFÖRSÖRJNINGENS AKILLESHÄL - En studie om institutionella logikers påverkan på chefers styrningen_US
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokH2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/School of Public Administrationeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Förvaltningshögskolanswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record