• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Literature, History of Ideas, and Religion / Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion
  • Examensarbeten ämneslärarstudenter / Institutionen för Litteratur, Idéhistoria och religion
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Literature, History of Ideas, and Religion / Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion
  • Examensarbeten ämneslärarstudenter / Institutionen för Litteratur, Idéhistoria och religion
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vad är skillnaden på Aum i lotusställning och att andas i fyrkant? - En kvalitativ studie om förkroppsligad religionsundervisning och konfessionella fallgropar

Sammanfattning
Religious studies in Swedish schools must approach religion from an objective and versatile stance, this raises the question about how teachers of religious studies can invite lived religion into the classroom, in the form of bodily practices, without having their students perform confessional acts. The main theme of the essay is about the implementation of bodily practices that are linked to religious traditions and how these practices are used as a pedagogical tool, without crossing the line of becoming a religious act. The essay will present arguments and reasonings from practicing teachers, who have chosen to implement these kinds of practices in their religious studies classes, but also the arguments from a few who have chosen not to do so. The results show that what is considered confessional to the informants lie in connecting a bodily practice to a certain religious tradition, and also that the bodily practices that are used as pedagogical tools are those that stem from east Asian religions, such as Hinduism and Buddhism.
Utgivare
Göteborgs Universitet
URL:
https://hdl.handle.net/2077/72076
Samlingar
  • Examensarbeten ämneslärarstudenter / Institutionen för Litteratur, Idéhistoria och religion
Fil(er)
Thesis (902.1Kb)
Datum
2022
Författare
Sköld, My
Nyckelord
Icke-konfessionell undervisning
religiösa praktiker
kroppsligt lärande
upplevelsebaserat lärande
emiskt
ortopraxi
religiös litteracitet
Publikationstyp
other
Språk
swe
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV