Show simple item record

dc.contributor.authorLennartsson, Emil
dc.contributor.authorSjöstedt Schyum, Oliver
dc.date.accessioned2022-06-20T10:23:38Z
dc.date.available2022-06-20T10:23:38Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/2077/72163
dc.description.abstractVideohjälpmedel är ett av de digitala hjälpmedel som lärare i idrott och hälsa idag förväntas använda sig av i undervisningen. Många idrott och hälsa-lärare är inte medvetna om hur, när och varför videohjälpmedel ska användas i deras undervisning. Syftet med denna forskningsöversikt var att se hur videohjälpmedel kunde användas vid olika bedömningssituationer i undervisningen i idrott och hälsa. För att kunna svara på syftet granskades nio utvalda vetenskapliga artiklar som samtliga föll innanför ramarna för de inklusionskriterier som sattes upp. Resultatet visade att videohjälpmedel kan användas såväl vid formativ självbedömning, formativ sambedömning som vid summativ bedömning. Det framkom också att möjligheterna och utmaningarna med att använda videohjälpmedel i undervisningen var många. Kunskap inom området krävs, lärare behöver bli medvetna om hur, när och varför videohjälpmedel ska användas samt kunna ta hänsyn till de olika ramfaktorer som finns för att kunna möjliggöra bästa möjliga lärandemiljö.en_US
dc.language.isosween_US
dc.subjectbedömningen_US
dc.subjectIdrott och hälsaen_US
dc.subjectvideohjälpmedelen_US
dc.titleVideohjälpmedel i idrott och hälsa? ”En forskningsöversikt om videohjälpmedels användning vid bedömning inom ämnet idrott och hälsa.”en_US
dc.typeTexten_US
dc.type.svepotheren_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record