Show simple item record

dc.contributor.authorGustawsson, Erika Liljeredswe
dc.date.accessioned2007-09-18T13:00:48Z
dc.date.available2007-09-18T13:00:48Z
dc.date.issued2007swe
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/7291
dc.description.abstractBakgrund Som lärarstudent och blivande pedagog har jag ett intresse av att se hur olika pedagoger ser på barnens lek i förskolan Syfte Syftet med denna studie är att undersöka hur pedagoger ser och förhåller sig till barns lek och vad de framhåller som betydelsefullt i leken. Metod Undersökningen är baserad på åtta intervjuer med pedagoger som är verksamma i förskolan Slutsats De flesta forskare är eniga om att barn lär sig när de leker och att lek har betydelse för barns utveckling och lärande. Syftet med denna studie var att undersöka hur pedagoger ser och förhåller sig till barns lek och vad de framhåller som betydelsefullt i leken. Resultatet visade att pedagogerna uppfattar lek som viktig för barns utveckling och lärande. I leken lär sig barnen de sociala lekreglerna, turtagande, empati, etik, konflikthantering och språket.swe
dc.language.isosvswe
dc.titleLeken i förskolan. En undersökning om pedagogers syn på barns lek i förskolanswe
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawswe
dc.type.uppsokCswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Sociologyeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Sociologiska institutionenswe
dc.type.degreeStudent essayswe


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record