• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Leken i förskolan. En undersökning om pedagogers syn på barns lek i förskolan

Abstract
Bakgrund Som lärarstudent och blivande pedagog har jag ett intresse av att se hur olika pedagoger ser på barnens lek i förskolan Syfte Syftet med denna studie är att undersöka hur pedagoger ser och förhåller sig till barns lek och vad de framhåller som betydelsefullt i leken. Metod Undersökningen är baserad på åtta intervjuer med pedagoger som är verksamma i förskolan Slutsats De flesta forskare är eniga om att barn lär sig när de leker och att lek har betydelse för barns utveckling och lärande. Syftet med denna studie var att undersöka hur pedagoger ser och förhåller sig till barns lek och vad de framhåller som betydelsefullt i leken. Resultatet visade att pedagogerna uppfattar lek som viktig för barns utveckling och lärande. I leken lär sig barnen de sociala lekreglerna, turtagande, empati, etik, konflikthantering och språket.
Degree
Student essay
URI
http://hdl.handle.net/2077/7291
Collections
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
View/Open
VT07-2611-167.pdf (210.2Kb)
Date
2007
Author
Gustawsson, Erika Liljered
Language
sv
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV