Show simple item record

dc.contributor.authorAronsson, Stinaswe
dc.contributor.authorAndreasson, Annaswe
dc.date.accessioned2007-09-18T13:00:58Z
dc.date.available2007-09-18T13:00:58Z
dc.date.issued2007swe
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/7306
dc.description.abstractSyftet med detta arbete är att undersöka skräp som ett möjligt material och för kreativt skapande bildämnet i slöjdämnet. Metoder för arbetet har varit: litteraturstudier, enkätundersökning och undersökning av fältet. Resultatet av vår undersökning har visat att skräp som material används i skolan både i slöjd och bildämnet, men materialet används på olika sätt i de olika ämnena. Inom bildämnet används skräp såsom förpackningar och vardagssopor mest, medan man i slöjdämnet använder sig mer av återanvändning av möbler eller kläder. Gemensamt för de flesta lärarna i vår undersökning är att de använder sig av skräp på grund av miljöaspekten. Övervägande största delen av lärarna är positivt inställda till användandet av skräp. Vi kan också se att eleverna visar en stor entusiasm när de arbetar med skräp och att de har lätt för att komma på vad de skall göra med skräpet.swe
dc.language.isosvswe
dc.subjectskräpswe
dc.subjectslöjdswe
dc.subjectbildswe
dc.subjectkonstswe
dc.subjectmiljöswe
dc.subjectkreativt skapandswe
dc.title"Skräp" i skolan ­ En undersökning om användningen av skräp som material i slöjd- och bildämnetswe
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawswe
dc.type.uppsokCswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Sociologyeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Sociologiska institutionenswe
dc.type.degreeStudent essayswe


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record