dc.contributor.author | Aronsson, Stina | swe |
dc.contributor.author | Andreasson, Anna | swe |
dc.date.accessioned | 2007-09-18T13:00:58Z | |
dc.date.available | 2007-09-18T13:00:58Z | |
dc.date.issued | 2007 | swe |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/7306 | |
dc.description.abstract | Syftet med detta arbete är att undersöka skräp som ett möjligt material och för kreativt
skapande bildämnet i slöjdämnet. Metoder för arbetet har varit: litteraturstudier,
enkätundersökning och undersökning av fältet.
Resultatet av vår undersökning har visat att skräp som material används i skolan både i slöjd
och bildämnet, men materialet används på olika sätt i de olika ämnena. Inom bildämnet
används skräp såsom förpackningar och vardagssopor mest, medan man i slöjdämnet
använder sig mer av återanvändning av möbler eller kläder. Gemensamt för de flesta lärarna i
vår undersökning är att de använder sig av skräp på grund av miljöaspekten. Övervägande
största delen av lärarna är positivt inställda till användandet av skräp. Vi kan också se att
eleverna visar en stor entusiasm när de arbetar med skräp och att de har lätt för att komma på
vad de skall göra med skräpet. | swe |
dc.language.iso | sv | swe |
dc.subject | skräp | swe |
dc.subject | slöjd | swe |
dc.subject | bild | swe |
dc.subject | konst | swe |
dc.subject | miljö | swe |
dc.subject | kreativt skapand | swe |
dc.title | "Skräp" i skolan En undersökning om användningen av skräp som material i slöjd- och bildämnet | swe |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | swe |
dc.type.uppsok | C | swe |
dc.contributor.department | Göteborg University/Department of Sociology | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen | swe |
dc.type.degree | Student essay | swe |