Show simple item record

dc.contributor.authorIbrahim, Yomna
dc.date.accessioned2022-10-19T09:44:09Z
dc.date.available2022-10-19T09:44:09Z
dc.date.issued2022-10-19
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/2077/73937
dc.description.abstractSyftet för denna systematiska översiktsstudie är att undersöka vad som framkommer i tidigare forskning om barns och lärares digitala kompetenser och användning av digitala verktyg i arbetet med flerspråkighet i förskolan. I studien inkluderas 11 analyserade artiklar. Genomförande av studien har gjorts på ett systematiskt sätt, där både urval och analys har sammanställts utifrån artiklarnas utsagor. Resultatet framställer de lärande möjligheter som digitala verktyg bidrar med och används som stöd i flerspråkiga förskolor. Resultatet visar även hur lärare förhåller sig till digital kompetens och engagerar hemmet i förskolans arbete.en_US
dc.language.isosween_US
dc.subjectDigitala verktyg, digitalisering, digital kompetens, flerspråkighet, språkutvecklingen_US
dc.titleDIGITALA VERKTYG OCH FLERSPRÅKIG UNDERVISNING I FÖRSKOLAN En systematisk litteraturöversikt om barn och lärares användning av digitala verktyg och digital kompetens i förskolanen_US
dc.typeTexteng
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokH1
dc.type.uppsokH1
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Department of education, communication and learningeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeswe
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Department of education, communication and learningeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeswe
dc.type.degreeStudent Essayeng
dc.type.degreeStudent Essayeng


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record