dc.contributor.author | Ibrahim, Yomna | |
dc.date.accessioned | 2022-10-19T09:44:09Z | |
dc.date.available | 2022-10-19T09:44:09Z | |
dc.date.issued | 2022-10-19 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/2077/73937 | |
dc.description.abstract | Syftet för denna systematiska översiktsstudie är att undersöka vad som framkommer i tidigare
forskning om barns och lärares digitala kompetenser och användning av digitala verktyg i
arbetet med flerspråkighet i förskolan. I studien inkluderas 11 analyserade artiklar.
Genomförande av studien har gjorts på ett systematiskt sätt, där både urval och analys har
sammanställts utifrån artiklarnas utsagor. Resultatet framställer de lärande möjligheter som
digitala verktyg bidrar med och används som stöd i flerspråkiga förskolor. Resultatet visar även
hur lärare förhåller sig till digital kompetens och engagerar hemmet i förskolans arbete. | en_US |
dc.language.iso | swe | en_US |
dc.subject | Digitala verktyg, digitalisering, digital kompetens, flerspråkighet, språkutveckling | en_US |
dc.title | DIGITALA VERKTYG OCH FLERSPRÅKIG UNDERVISNING I FÖRSKOLAN En systematisk litteraturöversikt om barn och lärares användning av digitala verktyg och digital kompetens i förskolan | en_US |
dc.type | Text | eng |
dc.type | Text | eng |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | |
dc.type.uppsok | H1 | |
dc.type.uppsok | H1 | |
dc.contributor.department | University of Gothenburg/Department of education, communication and learning | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande | swe |
dc.contributor.department | University of Gothenburg/Department of education, communication and learning | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande | swe |
dc.type.degree | Student Essay | eng |
dc.type.degree | Student Essay | eng |