Show simple item record

dc.contributor.authorHallin, Lars
dc.date.accessioned2022-10-19T14:07:33Z
dc.date.available2022-10-19T14:07:33Z
dc.date.issued2022-10-19
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/2077/73942
dc.description.abstractSyfte: Identifiera lärdomar och erfarenheter i övergången från fysisk undervisning i klassrum till digital distansundervisning under Covid-19 pandemin. Teori: Appreciative Inquiry, som beskriver hur man genom att arbeta lösningsfokuserat i stället för problemorienterat i en organisation kan dra nytta av de styrkor som finns och skapa en bestående förändring. Metod: Grounded Theory, som utgår ifrån att det är informanternas egna uppfattningar och perspektiv som bildar utgångspunkt för analysen och används inom outforskade problemområden, där relevanta variabler inte finns definierade eller formulerade. Resultat: Omställningen till distansundervisning mötte två stora utmaningar: anpassning av genomförandet via tekniska hjälpmedel, och att säkerställa en bibehållen nivå av kunskapsöverföring i det digitala klassrummet. Diskussion Kursledarens förmåga att utöva ett pedagogiskt ledarskap ställdes inför nya utmaningar, liksom förmågan att kommunicera och variera utbildningen, både med avseende på innehåll och pedagogiska metoder. Att skapa en känsla av sammanhang för deltagarna är en annan viktig faktor som syns i resultatet. Nyckelord Lärande, distansutbildning, metoder, bedömning, återkoppling, kommunikationen_US
dc.language.isosween_US
dc.subjectdistansundervisningen_US
dc.subjectcoviden_US
dc.subjectåterkopplingen_US
dc.subjectkommunikationen_US
dc.subjectlärandeen_US
dc.subjectbedömningen_US
dc.subjectmetoderen_US
dc.titleImprovise, adapt, overcome!en_US
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokH2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Department of education and special educationeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikswe
dc.type.degreeStudent Essayeng


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record