• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of education and special education / Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, IPS (2010-)
  • Masteruppsatser (IPS)
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of education and special education / Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, IPS (2010-)
  • Masteruppsatser (IPS)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Improvise, adapt, overcome!

Abstract
Syfte: Identifiera lärdomar och erfarenheter i övergången från fysisk undervisning i klassrum till digital distansundervisning under Covid-19 pandemin. Teori: Appreciative Inquiry, som beskriver hur man genom att arbeta lösningsfokuserat i stället för problemorienterat i en organisation kan dra nytta av de styrkor som finns och skapa en bestående förändring. Metod: Grounded Theory, som utgår ifrån att det är informanternas egna uppfattningar och perspektiv som bildar utgångspunkt för analysen och används inom outforskade problemområden, där relevanta variabler inte finns definierade eller formulerade. Resultat: Omställningen till distansundervisning mötte två stora utmaningar: anpassning av genomförandet via tekniska hjälpmedel, och att säkerställa en bibehållen nivå av kunskapsöverföring i det digitala klassrummet. Diskussion Kursledarens förmåga att utöva ett pedagogiskt ledarskap ställdes inför nya utmaningar, liksom förmågan att kommunicera och variera utbildningen, både med avseende på innehåll och pedagogiska metoder. Att skapa en känsla av sammanhang för deltagarna är en annan viktig faktor som syns i resultatet. Nyckelord Lärande, distansutbildning, metoder, bedömning, återkoppling, kommunikation
Degree
Student Essay
URI
https://hdl.handle.net/2077/73942
Collections
  • Masteruppsatser (IPS)
View/Open
Lars Hallin VT22 PDAU62.pdf (1.852Mb)
Date
2022-10-19
Author
Hallin, Lars
Keywords
distansundervisning
covid
återkoppling
kommunikation
lärande
bedömning
metoder
Language
swe
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV