dc.contributor.author | Nyman, Oskar | |
dc.date.accessioned | 2022-12-06T19:21:02Z | |
dc.date.available | 2022-12-06T19:21:02Z | |
dc.date.issued | 2022-12-06 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/2077/74382 | |
dc.description.abstract | I det här arbetet utforskar författaren möjligheterna att bli bättre på ett elektroniskt instrument - Elektron Octatrack - genom att skriva etyder och utforska verktyg och ramar för att komponera och framföra musik för detta instrument.
Författaren fokuserar också på, och förklarar, olika tekniker för att komponera spatialt i fyra kanaler på en Octatrack, utan att använda en dator. | en_US |
dc.language.iso | swe | en_US |
dc.subject | teknik | en_US |
dc.subject | sampling | en_US |
dc.subject | komposition | en_US |
dc.subject | arbetssätt | en_US |
dc.subject | process | en_US |
dc.subject | ljudproduktion | en_US |
dc.subject | Octatrack | en_US |
dc.subject | kvadrofoni | en_US |
dc.subject | grafisk notering | en_US |
dc.subject | etyd | en_US |
dc.subject | dokumentation | en_US |
dc.title | Stringens med åtta spår - en djupdykning i sampling, mitt arbetssätt och Elektron Octatrack | en_US |
dc.type | Text | |
dc.setspec.uppsok | FineArt | |
dc.type.uppsok | M2 | |
dc.contributor.department | University of Gothenburg/Academy of Music and Drama | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musik | swe |
dc.type.degree | Student essay | |