Show simple item record

dc.contributor.authorKarlsson Johbarn, Linda
dc.date.accessioned2022-12-06T19:47:25Z
dc.date.available2022-12-06T19:47:25Z
dc.date.issued2022-12-06
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/2077/74386
dc.description.abstractDetta arbetet handlar om övningsstrategier främst inom orgelmetodik som jag identifierat under mina år på universitet. Syftet är att identifiera och pröva vad en tidseffektiv övningsstrategi kan vara. Frågor i detta arbete är: Vad kan en tidseffektiv strategi för instudering innebära? Vilken kan relationen mellan strategi och musikalisk form vara? Går övningsstrategier att applicera på olika instrument? Metoden jag använt är aktionsforskning och jag har identifierat olika övningsstrategier för instudering av orgelstycken. Dock blev resultatet ett annat än förväntat då min förhoppning att lära mig en fuga på 8 dagar visade sig vara svårare än jag trott då jag underskattade relationen mellan strategi och musikalisk form. Jag har efter resultatet kunnat konstatera att det behövs olika strategier för olika typer av musik.
en_US
dc.language.isosween_US
dc.subjectövningsstrategien_US
dc.subjectövningsmetodiken_US
dc.subjectaktionsforskningen_US
dc.subjectfugaen_US
dc.subjectorgelen_US
dc.titleStrategier som gör övningen mer effektiv. En aktionsforskningsstudie inom orgelmetodik med fokus på övningsstrategier och effektivitet.en_US
dc.typeText
dc.setspec.uppsokFineArt
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Academy of Music and Dramaeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Högskolan för scen och musikswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record