dc.contributor.author | Roxenholt, Anna | |
dc.date.accessioned | 2022-12-08T14:31:59Z | |
dc.date.available | 2022-12-08T14:31:59Z | |
dc.date.issued | 2022-12-08 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/2077/74393 | |
dc.description.abstract | En konstnärlig process kan många gånger vara eller kännas väldigt abstrakt och det här examensarbetet är ett försök att bena ut och konkretisera just en sådan process. Genom att testa nya infallsvinklar och konstnärliga former samt dokumentera olika steg i mitt projekt, ville jag hitta sätt att förena olika sidor av mitt konstnärskap i ett uttryck som känns relevant för mig nu. Jag beskriver arbetet inför, under och efter Swimmers, en audiovisuell föreställning baserad på människors minnen av att lära sig simma. Jag undersöker min egen fascination för simning och vatten och huruvida den står i förhållande till mina konstnärliga uttryck, samt inser vikten av att som konstnär få lov att experimentera med och utveckla projekt i en skyddad verkstad. | en_US |
dc.language.iso | swe | en_US |
dc.subject | musik | en_US |
dc.subject | vatten | en_US |
dc.subject | simning | en_US |
dc.subject | konstnärlig process | en_US |
dc.subject | konstnärligt samarbete | en_US |
dc.title | JAG STRÖMMAR, JAG FLÖDAR, JAG SIMMAR, JAG FLYTER | en_US |
dc.type | Text | |
dc.setspec.uppsok | FineArt | |
dc.type.uppsok | H2 | |
dc.contributor.department | University of Gothenburg/Academy of Music and Drama | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musik | swe |
dc.type.degree | Student essay | |