Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten: Recent submissions
Now showing items 261-280 of 493
-
Selektionsmekanismernas betydelse för gruppskillnader i högskoleprovet
(Stockholm: Högskoleverkets rapportserie, 1996) -
Educational reforms and educational equality.
(Oxford: Pergamon P, 1976) -
Finns det fortfarande en begåvningsreserv?
(Göteborg: Kungliga Vetenskaps- och Vitterhets-Samhällets i Göteborg årshögtid 1995, 1995) -
An ecological analysis of test score changes over time
(Göteborg: University of Gothenburg, Department of Education, 1977) -
Det första individualstatistikprojektet - forskning och utbildning under 20 år. I Longitudinella studier och utbildningsplanering
(Stockholm: Skolöverstyrelsen, 1984) -
Jämlikhet och högskoleutbildning : en studie av olika bakgrundsfaktorers betydelse för den postgymnasiala utbildningen
(Göteborgs universitet, Pedagogiska institutionen, 1977) -
Svagbegåvade i vanlig skola: skolerfarenheter och inträde på arbetsmarknaden
(Nordisk tidskrift for spesialpedagogikk, 1993) -
Social bakgrund : studiestöd och övergång till högre studier : delbetänkande Utredningen om den sociala snedrekryteringen till högre studier.
(Stockholm: Allmänna förl., 1992) -
Vilka pojkar blev civilingenjörer och vad hände med de smarta flickorna?
(Linköpings universitet, Institutionen för pedagogik och psykologi, 1995) -
Student financial aid and participation in higher education : changes between 1965 and 1985 in Sweden
(Göteborg: Institutionen för pedagogik, Göteborgs universitet, 1986) -
Socialgruppsbegreppet - sett ur den pedagogiska forskningens synvinkel
(Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik och didaktik, 1999) -
A longitudinal analysis of three traditional female professions
(Linköpings universitet, Institutionen för pedagogik och psykologi, 1994) -
Utvärdering genom uppföljning av elever. I Longitudinella studier och utbildningsplanering.
(Stockholm: Skolöverstyrelsen, 1984) -
Vad betyder kön och social bakgrund för resultaten i matematik?
(Stockholm: Skolverket, 1996) -
Omitted ability bias and the wage premium for schooling: New Swedish evidence
(Stockholms universitet Institutet för social forskning, 1997) -
Kunskaper från den nya gymnasieskolan Gymnasister skattar de kunskaper de fått i det nya programgymnasiet
(Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik och didaktik, 1999) -
Om kvinnor i skola och vård : presentation av LING-K-projektets bakgrund och syften : (Långtidseffekter av utbildning hos kvinnor).
(Universitet i Linköping, Institutionen för pedagogik och psykologi, 1992) -
An empirical study of long term effects of education
(Mölndal: University of Göteborg, Department of Education and Educational Research, 1984) -
Skicklig läs- och skrivundervisning i åk 1-3: Om lärares möjligheter och hinder
(2011-09-26)This study focuses on teachers’ opportunities and obstacles to perform skillful reading and writing instruction. It’s about the ability to accurately identify where students are in their reading and writing process and to ...