Department of Human and Economic Geography / Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi (-2012): Recent submissions
Visas titlar 41-48 av 48
-
"En genuin smak av Bohuslän, tack!" - En fallstudie om restaurangers uppfattning av turisters efterfrågan på lokal mat
(2011-06-17)Sammanfattning Fisket har alltid varit en viktig näring för de Bohuslänska kustsamhällena och området har en tydligt utpräglad fisketradition som sträcker sig långt tillbaka i tiden. Samhällena växte som mest under sillens ... -
Vad händer sen då? - En studie om arbetet med uppföljning av detaljplaners betydande miljöpåverkan i Västra Götaland
(2011-06-17)SAMMANFATTNING Denna studie har genomförts i syfte att undersöka i vilken utsträckning kommuner inom Västra Götalands län arbetar med uppföljning av detaljplaners betydande miljöpåverkan. Vår avsikt har också varit att ... -
Konsumenters föreställningar om ekologiskt och närproducerat - En fallstudie om motiv till köp av Björröds ekoägg
(2011-06-16)SAMMANFATTNING Den globala industrialiserade produktionen av livsmedel inom lantbruket har på senare tid börjat ifrågasättas av såväl producenter som konsumenter i fråga om miljöhänsyn, djurhälsa och livsmedlens säkerhet ... -
Kulturarvsturism - En fråga om att bevara och tillgängliggöra - Destination kung Arthurs England
(2011-06-16)SAMMANFATTNING Ett av Storbritanniens stora kulturarv är legenden om kung Arthur. De platser som kopplas samman med honom får varje år många besök av turister som reser i legendens fotspår. Kung Arthur är för tillfället ... -
Value selling strategy - Case study of ESAB Brazil
(2011-06-16)Executive summary The purpose of this thesis is to describe the value selling strategy and its impact on the sales development of ESAB Brazil. Central questions have been focusing on the influence of the value selling ... -
The Japanese Food Market - Consumer market characteristics, and the foreign entry situation from a Swedish perspective
(2003)Japan is dependent on overseas supplies of agricultural and food products, and is therefore an interesting market for foreign food producers/suppliers. However, from a Swedish viewpoint, this market is located far away ...