Show simple item record

dc.contributor.authorSassani, Allenswe
dc.contributor.authorNagi, Kashifswe
dc.date.accessioned2003-09-24swe
dc.date.accessioned2007-01-16T09:40:29Z
dc.date.available2007-01-16T09:40:29Z
dc.date.issued2003swe
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/959
dc.description.abstractUnder senare tid har distansutbildning varit föremål för forskning vid flera utbildningsinstitut. Idén med distansutbildningar är att kunna erbjuda en utbildningsform som är till sin karaktär flexibel i avseende på tid och rum. Denna nya utbildningsform har ofta stött på problem som exempelvis studentavhopp och låg grad av engagemang och prestation bland studenterna. Orsakerna kan grundas i omdefinieringen av de olika medverkande aktörers roller inom distansutbildning. Det överordnade syftet med föreliggande arbete är att kartlägga vilka element som medverkar och vilka faktorer som har störst inverkan på lärandet när utbildningar förläggs på distans. Vår undersökning baseras på intervjuer med studenter, lärare och utbildnings ansvariga och även analys av ett antal olika kurspaket som erbjuds på distans. Resultat av denna undersökning pekar på flera olika faktorer som är avgörande för en framgångsrik distansutbildning. Vidare visar undersökningen hur dessa faktorer bör tas till vara på och appliceras i en utbildningssituation. Undersökningen visar att det är viktigt att ta hänsyn till pedagogiska, kollaborativa och tekniska aspekter inom distansstudier för att lyckas skapa en studiesituation för de studerande som liknas den på Campus.swe
dc.format.extent28 pagesswe
dc.format.extent244844 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isosvswe
dc.subjectDistansutbildningswe
dc.subjecte-lärandeswe
dc.subjectnätbaserad lärandemiljöswe
dc.subjectkollaborativt lärandeswe
dc.titlePedagogik, Kollaboration och Teknik tre främjande faktorer inom distansutbildningswe
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawswe
dc.type.uppsokCswe
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för informatikswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Informaticseng
dc.type.degreeStudent essayswe
dc.gup.originGöteborg University. School of Business, Economics and Lawswe
dc.gup.epcid2963swe


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record