Show simple item record

dc.contributor.authorAhlquist, Linda
dc.contributor.authorJannerborn, Karin
dc.date.accessioned2005-06-12T10:59:06Z
dc.date.available2005-06-12T10:59:06Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/96
dc.description.abstractSyftet med studien var att bidra till en utvärdering av Volvo Car Corporations rekryteringsprocess samt att utveckla ett utvärderingsinstrument för rekryteringsprocessen. Genom utvärderingen ville Volvo Car Corporation få svar på hur rekryteringsprocessen fungerar, i vilken utsträckning den används samt vad som kunde förbättras. Utvärderingsinstrumentet skapades och en enkätundersökning genomfördes med medarbetare inom Human Resources i sjutton länder. 256 medarbetare fick enkäten och den besvarades av 107 medarbetare. Svarsfrekvensen på enkäten blev låg och troliga orsaker var målgruppens sammansättning och enkätfrågornas utformning. Resultatet visade att rekryteringsprocessen fungerar bra men att dokument och standardbrev inte används i någon större utsträckning. Kommunikation, stöd och rådgivning är tillfredsställande och riktlinjer kring mångfald, diskrimineringslagar och företrädesrätt efterlevs. Slutsatsen blev; definiera målgruppen och/eller justera enkätfrågornas utformning.eng
dc.format.extent731346 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isosveng
dc.subjectrekryteringeng
dc.subjectrekryteringsprocesseng
dc.subjectinternationaliseringeng
dc.subjectmångfaldeng
dc.titleLever vi upp till kundernas behov? En utvärdering av Volvo Car Corporations globala rekryteringsprocesseng
dc.typeStudent Paper Ceng
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaweng
dc.type.uppsokCswe
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Programmet för personal- och arbetslivsfrågorswe


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record