Show simple item record

dc.contributor.authorWidad Rassoulswe
dc.contributor.authorRoya Kehtariswe
dc.contributor.authorswe
dc.date.accessioned2008-03-12T15:22:27Z
dc.date.available2008-03-12T15:22:27Z
dc.date.issued2008swe
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/9784
dc.description.abstractSammanfattning Uppsatsen bygger på litteraturstudier och fältarbete med intervjuer och delvis observationer i en lågstadieklass i en skola som ligger i Göteborgs kommun. Arbetet bygger på en kvalitativt inriktad studie. Den inleds med en beskrivning av informationsteknikens roll i matematikundervisningen. Därefter studeras elevernas och klasslärarens inställning till IKT användning som ett kompletterande verktyg i matematikundervisningen. Resultatet i denna studie visar att den traditionella metoden är uppskattad av båda eleverna och klassläraren samt att eleverna tyckte att det implementerade drill- och övningsprogrammet Från 1 till 100 var intressant. Lärarens individuella datorkunskap har stor betydelse vid införandet av datorer i matematikundervisningen. Studien vänder sig till både lärare och lärarstudenter för att belysa olika aspekter i samband med införandet av IKT i undervisning. Den kan vara till nytta för lärare som vill använda sig av pedagogiska datorspel eller drill- och övningsprogram i matematikundervisningen.swe
dc.language.isosvswe
dc.subjectPedagogiska datorspelswe
dc.subjectDrill- och övningsprogramswe
dc.titleDatorn som ett komplement i matematikundervisning i en lågstadieklass En kvalitativ undersökning om datorspel i matematikundervisningswe
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawswe
dc.type.uppsokCswe
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Sociologiska institutionenswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Sociologyeng
dc.type.degreeStudent essayswe


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record