• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Informatics / Institutionen för informatik (-2005)
  • D-uppsatser
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Informatics / Institutionen för informatik (-2005)
  • D-uppsatser
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tala med dina kunder inte om dem- en kvalitativ studie om individanpassning vid elektronisk handel

Sammanfattning
Internet har under de senaste åren förvandlats till en global marknadsplats med människor som utväxlar information och gör affärer, dygnet runt, året runt. Informationsteknologin och Internet öppnar nya möjligheter för företag att marknadsföra, sälja och distribuera sina produkter och tjänster, att nå nya kunder och kommunicera med de befintliga. I och med Internet och möjligheten att bedriva handel över interaktiva medier glömmer många företag att handel rör sig om relationer och inte om bara teknik. De som ansvarar för utveckling av e-handel har många gånger den tekniska kompetens som krävs men saknar kunskap om hur ett företag sätter en kundrelation i centrum av en satsning på elektronisk handel. Ett tillvägagångssätt för att sätta kundrelationen i fokus vid elektronisk handel är individanpassning av en webbplats. Genom individanpassning kan ett företag lära känna kunden och kunden får i sin tur ett innehåll på webbplatsen som svarar mot sina preferenser, intressen och behov. Uppsatsen bygger på antagandet att individanpassning vid elektronisk handel har sitt fokus vid etableringen av en kundrelation. Syftet är att undersöka vilka olika komponenter som system för elektronisk handel (e-handel) använder för att möjliggöra individanpassning och undersöka på vilket sätt dessa kan bidra till att etablera en kundrelation. Uppsatsen bygger på en kvalitativ metod i form av ett antal djupintervjuer som genomförts med representanter från respektive företag som står bakom de olika systemen. Individanpassning handlar om att tillhandahålla ett
Examinationsnivå
Student essay
Universitet
Göteborg University. School of Business, Economics and Law
URL:
http://hdl.handle.net/2077/1389
Samlingar
  • D-uppsatser
Fil(er)
JennyForsberg.pdf (317.0Kb)
Datum
2000
Författare
Forsberg, Jenny
Språk
sv
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV