Visa enkel post

dc.contributor.authorKahlbom, Robin
dc.date.accessioned2009-01-15T14:54:43Z
dc.date.available2009-01-15T14:54:43Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/19073
dc.description.abstractDenna uppsats behandlar hur man kan använda sig av problembaserat lärande på en svensk gymnasieskola samt hur man kan arbeta problembaserat med andraspråksutveckling. Undersökningen bygger på klassrumsobservationer, lärarintervjuer och en elevenkät. Syftet är att se hur PBL kan fungera i verkligheten samt hur PBL fungerar utifrån ett andraspråksperspektiv. Inom den teoretiska ramen för uppsatsen redogör jag grundligt för teorierna bakom PBL samt dess funktion. Dessutom redogörs för hur PBL interagerar med andraspråksutvecklande teorier. Undersökningen visar att det fungerar bra att använda PBL i verkligheten både som generell pedagogisk metod och som ett verktyg för andraspråksutveckling. De pedagogiska resultaten tycks även få en positiv effekt trots att man inte integrerar problembaserat lärande fullt ut.en
dc.language.isosween
dc.subjectPBLen
dc.subjectAndraspråksutvecklingen
dc.subjectInteraktionen
dc.titlePedagogisk strängteori - Hur problembaserat lärande manifesterar sig ur ett andraspråksperspektiven
dc.typeText
dc.setspec.uppsokHumanitiesTheology
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Department of Swedisheng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för svenska språketswe
dc.type.degreeStudent essay


Filer under denna titel

Thumbnail

Dokumentet tillhör följande samling(ar)

Visa enkel post