Browsing IPD-rapporter by Author "Göteborgs universitet"
Now showing items 1-20 of 38
-
Att göra skillnad. En studie av ungdomar som politiska aktörer i skolans vardag
Öhrn, Elisabet (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2005) -
Att utveckla naturvetenskaplig undervisning. Exemplet gaser och deras egenskaper
Andersson, Björn; Bach, Frank (Institutionen för pedagogik och didaktik, 1995) -
Att växa som pedagog. Utvärdering av ett aktionsforsk-ningsprojekt i förskolan
Rönnerman, Karin (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2000) -
Ämnesdidaktisk teori för matematikundervisning. Ämneskunskapers relation till individ och omvärld
Löwing, Madeleine (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2002) -
Demokratins värden
Andersson, Bo (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2008) -
Dilemmafyllda möten. Erfarenheter av pedagogisk handledning I samverkan mellan skola och högskola
Lendahls Rosendahl, Birgit; Rönnerman, Karin (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2000) -
Elevers demokratiska kompetens. Rapport från den nationella utvärderingen av grundskolan 2003 (NU03) – samhällsorienterande ämnen
Oscarsson, Vilgot (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2005) -
Elevers syn på globala förhållanden och framtiden
Oscarsson, Vilgot (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2005) -
Emergent literacy. Femton svenska forskares tankar om barns skriftspråkslärande 2006
Kullberg, Birgitta (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2007) -
Erfarande och synvändor. En artikelsamling om de samhällsorienterande ämnenas didaktik
Almius, Tore; Andersson, Bo; Hansson, Per-Olof; Hesslefors-Arktoft, Elisabeth; Karlström, Siv; Oscarsson, Vilgot; Severin, Roland; Tedeborg, Bengt (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2006) -
Förändringar i läskompetens 1991-2001. En jämförelse över tid och länder
Gustafsson, Jan-Erik; Rosén, Monica (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2005) -
Från raka svar till komplexa frågor. En studie om premisser för lärande för hållbar utveckling
Björneloo, Inger (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2004) -
Fritidsvetenskap. En kunskapsöversikt
Haglund, Björn (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2001) -
Grundskolans naturvetenskap. Utvärderingar 1992 och 2003 samt en framtidsanalys
Andersson, Björn; Bach, Frank; Olander, Clas; Zetterqvist, Ann (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2004) -
Inclusive education. A New Phase of Special Education in Sri Lanka
Lopéz, Iréne (Institutionen för pedagogik och didaktik, 1999) -
Insamling av enkätuppgifter i grundskolans åk 9 våren 2008 för UGU-projektets åttonde kohort (födda 1992)
Giota, Joanna; Cliffordson, Christina; Nielsen, Bo; Berndtsson, Åsa (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2008)SAMMANFATTNING Det huvudsakliga syftet med föreliggande rapport är att redogöra för urval, genomförande och instrumentegenskaper för insamlingen av enkätuppgifter inhämtade från eleverna i åk 9 för det åttonde stickprovet, ... -
Jag vill bli sedd som en person med kunskap och erfarenhet
Fridlund, MariAnne (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2008)I den offentliga debatten kan man ofta höra att Sverige och svenskarna måste bli bättre på att ta tillvara den kompetens som kommer hit genom de utländska akademiker som av ena eller andra anledningen flyttar till vårt ... -
Köns- och socialgruppsskillnader i matematik - Orsaker och konsekvenser
Reuterberg, Sven-Eric; Svensson, Allan (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2000) -
Kunskapsutveckling hos elever med rörelsehinder. Delstudie 1. Resultat och erfarenheter från den nationella utvärderingen av grundskolan 1995
Malmqvist, Johan (Institutionen för pedagogik och didaktik, 1998) -
Kunskapsutveckling hos elever med rörelsehinder. Delstudie II. Resultat på prov för elever med rörelsehinder vid arbete med anpassat provmaterial
Malmqvist, Johan (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2000)