• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Visar författare 
  •   Startsida
  • Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten
  • Department of Education / Institutionen för pedagogik och didaktik (-2010)
  • IPD-rapporter
  • Visar författare
  •   Startsida
  • Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten
  • Department of Education / Institutionen för pedagogik och didaktik (-2010)
  • IPD-rapporter
  • Visar författare
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Visar författare: "Göteborgs universitet"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sortera efter:

Ordning:

Resultat:

Visas titlar 1-20 av 38

  • Titel
  • Publiceringsdatum
  • Inmatningsdatum
  • stigande
  • fallande
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Att göra skillnad. En studie av ungdomar som politiska aktörer i skolans vardag 

      Öhrn, Elisabet (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2005)
    • Att utveckla naturvetenskaplig undervisning. Exemplet gaser och deras egenskaper 

      Andersson, Björn; Bach, Frank (Institutionen för pedagogik och didaktik, 1995)
    • Att växa som pedagog. Utvärdering av ett aktionsforsk-ningsprojekt i förskolan 

      Rönnerman, Karin (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2000)
    • Ämnesdidaktisk teori för matematikundervisning. Ämneskunskapers relation till individ och omvärld 

      Löwing, Madeleine (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2002)
    • Demokratins värden 

      Andersson, Bo (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2008)
    • Dilemmafyllda möten. Erfarenheter av pedagogisk handledning I samverkan mellan skola och högskola 

      Lendahls Rosendahl, Birgit; Rönnerman, Karin (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2000)
    • Elevers demokratiska kompetens. Rapport från den nationella utvärderingen av grundskolan 2003 (NU03) – samhällsorienterande ämnen 

      Oscarsson, Vilgot (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2005)
    • Elevers syn på globala förhållanden och framtiden 

      Oscarsson, Vilgot (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2005)
    • Emergent literacy. Femton svenska forskares tankar om barns skriftspråkslärande 2006 

      Kullberg, Birgitta (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2007)
    • Erfarande och synvändor. En artikelsamling om de samhällsorienterande ämnenas didaktik 

      Almius, Tore; Andersson, Bo; Hansson, Per-Olof; Hesslefors-Arktoft, Elisabeth; Karlström, Siv; Oscarsson, Vilgot; Severin, Roland; Tedeborg, Bengt (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2006)
    • Förändringar i läskompetens 1991-2001. En jämförelse över tid och länder 

      Gustafsson, Jan-Erik; Rosén, Monica (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2005)
    • Från raka svar till komplexa frågor. En studie om premisser för lärande för hållbar utveckling 

      Björneloo, Inger (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2004)
    • Fritidsvetenskap. En kunskapsöversikt 

      Haglund, Björn (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2001)
    • Grundskolans naturvetenskap. Utvärderingar 1992 och 2003 samt en framtidsanalys 

      Andersson, Björn; Bach, Frank; Olander, Clas; Zetterqvist, Ann (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2004)
    • Inclusive education. A New Phase of Special Education in Sri Lanka 

      Lopéz, Iréne (Institutionen för pedagogik och didaktik, 1999)
    • Insamling av enkätuppgifter i grundskolans åk 9 våren 2008 för UGU-projektets åttonde kohort (födda 1992) 

      Giota, Joanna; Cliffordson, Christina; Nielsen, Bo; Berndtsson, Åsa (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2008)
      SAMMANFATTNING Det huvudsakliga syftet med föreliggande rapport är att redogöra för urval, genomförande och instrumentegenskaper för insamlingen av enkätuppgifter inhämtade från eleverna i åk 9 för det åttonde stickprovet, ...
    • Jag vill bli sedd som en person med kunskap och erfarenhet 

      Fridlund, MariAnne (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2008)
      I den offentliga debatten kan man ofta höra att Sverige och svenskarna måste bli bättre på att ta tillvara den kompetens som kommer hit genom de utländska akademiker som av ena eller andra anledningen flyttar till vårt ...
    • Köns- och socialgruppsskillnader i matematik - Orsaker och konsekvenser 

      Reuterberg, Sven-Eric; Svensson, Allan (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2000)
    • Kunskapsutveckling hos elever med rörelsehinder. Delstudie 1. Resultat och erfarenheter från den nationella utvärderingen av grundskolan 1995 

      Malmqvist, Johan (Institutionen för pedagogik och didaktik, 1998)
    • Kunskapsutveckling hos elever med rörelsehinder. Delstudie II. Resultat på prov för elever med rörelsehinder vid arbete med anpassat provmaterial 

      Malmqvist, Johan (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2000)

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
      Theme by 
      Atmire NV
       

       

      Visa

      VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

      Mitt konto

      Logga inRegistrera dig

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
      Theme by 
      Atmire NV