Browsing IPD-rapporter by Title
Now showing items 1-20 of 38
-
Att göra skillnad. En studie av ungdomar som politiska aktörer i skolans vardag
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 2005) -
Att utveckla naturvetenskaplig undervisning. Exemplet gaser och deras egenskaper
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 1995) -
Att växa som pedagog. Utvärdering av ett aktionsforsk-ningsprojekt i förskolan
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 2000) -
Ämnesdidaktisk teori för matematikundervisning. Ämneskunskapers relation till individ och omvärld
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 2002) -
Demokratins värden
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 2008) -
Dilemmafyllda möten. Erfarenheter av pedagogisk handledning I samverkan mellan skola och högskola
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 2000) -
Elevers demokratiska kompetens. Rapport från den nationella utvärderingen av grundskolan 2003 (NU03) – samhällsorienterande ämnen
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 2005) -
Elevers syn på globala förhållanden och framtiden
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 2005) -
Emergent literacy. Femton svenska forskares tankar om barns skriftspråkslärande 2006
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 2007) -
Erfarande och synvändor. En artikelsamling om de samhällsorienterande ämnenas didaktik
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 2006) -
Förändringar i läskompetens 1991-2001. En jämförelse över tid och länder
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 2005) -
Från raka svar till komplexa frågor. En studie om premisser för lärande för hållbar utveckling
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 2004) -
Fritidsvetenskap. En kunskapsöversikt
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 2001) -
Grundskolans naturvetenskap. Utvärderingar 1992 och 2003 samt en framtidsanalys
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 2004) -
Inclusive education. A New Phase of Special Education in Sri Lanka
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 1999) -
Insamling av enkätuppgifter i grundskolans åk 9 våren 2008 för UGU-projektets åttonde kohort (födda 1992)
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 2008)SAMMANFATTNING Det huvudsakliga syftet med föreliggande rapport är att redogöra för urval, genomförande och instrumentegenskaper för insamlingen av enkätuppgifter inhämtade från eleverna i åk 9 för det åttonde stickprovet, ... -
Jag vill bli sedd som en person med kunskap och erfarenhet
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 2008)I den offentliga debatten kan man ofta höra att Sverige och svenskarna måste bli bättre på att ta tillvara den kompetens som kommer hit genom de utländska akademiker som av ena eller andra anledningen flyttar till vårt ... -
Köns- och socialgruppsskillnader i matematik - Orsaker och konsekvenser
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 2000) -
Kunskapsutveckling hos elever med rörelsehinder. Delstudie 1. Resultat och erfarenheter från den nationella utvärderingen av grundskolan 1995
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 1998) -
Kunskapsutveckling hos elever med rörelsehinder. Delstudie II. Resultat på prov för elever med rörelsehinder vid arbete med anpassat provmaterial
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 2000)