• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Languages and Literatures / Institutionen för språk och litteraturer (2009-)
  • Kandidatuppsatser / Institutionen för språk och litteraturer
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Languages and Literatures / Institutionen för språk och litteraturer (2009-)
  • Kandidatuppsatser / Institutionen för språk och litteraturer
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Irony in online reviews: A linguistic approach to identifying irony

Sammanfattning
Several NLP-applications could benefit from identifying irony. Currently there is no process for doing so automatically. My findings suggest that irony occurs in up to 8.5% of online reviews. I identify three groups of irony based on the linguistic features they exhibit. I predict the irony in two of these groups are possible to identify automatically, covering 70% of the irony in my corpus. If my findings can be verified in a more exstensive investigation, I suspect my ideas can be applied to other domains than online reviews as well.
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/23031
Samlingar
  • Kandidatuppsatser / Institutionen för språk och litteraturer
Fil(er)
Student essay (1.019Mb)
Datum
2010-08-04
Författare
Jönsson, Maria
Nyckelord
sentiment classification
irony
sarcasm
opinion mining
semantic polarity
review
Serie/rapportnr.
SPL kandidatuppsats i engelska
SPL2010-006
Språk
eng
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV