Inlärningsmetoder– för nybörjare i dirigering
dc.date.accessioned | 2010-10-04T07:33:45Z | |
dc.date.available | 2010-10-04T07:33:45Z | |
dc.date.issued | 2010 | sv |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/23622 | |
dc.description.abstract | Sammanfattning: Huvudsyftet med uppsatsen är att uppmärksamma olika undervisningsformer och inlärningsmetoder för nybörjare i ämnet dirigering. Ytterligare ett syfte är att diskutera kring läroböcker som inlärningsmetod och hur pedagoger i ämnet ställer sig till metoden. Studien är kvalitativ och intervjuer har utförts med hjälp av tre dirigenter som nu mer främst är pedagoger vid två av Sveriges musikhögskolor. Resultatet av undersökningen visar att de praktiska inlärningsmetoderna är de som ger störst förståelse och lärande för ämnet. Begreppen tyst kunskap och ledarskap har stor plats för yrkets uttrycksform och är en viktig del i inlärningen av dirigering. Som blivande pedagog är studien ett försök till att skapa djupare förståelse för, och kunskap om hur undervisning i ämnet dirigering kan bedrivas. | sv |
dc.language.iso | sv | sv |
dc.subject | Undervisningsformer | sv |
dc.subject | inlärningsmetoder | sv |
dc.subject | dirigering | sv |
dc.title | Inlärningsmetoder– för nybörjare i dirigering | sv |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | sv |
dc.type.uppsok | C | sv |
dc.contributor.department | Göteborgs Universitet/Sociologiska institutionen | sv |
dc.type.degree | Student essay | sv |