Show simple item record

dc.contributor.authorSalo Holmberg, Lisasv
dc.date.accessioned2011-01-25T13:50:45Z
dc.date.available2011-01-25T13:50:45Z
dc.date.issued2010sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/24214
dc.description.abstractSammanfattning: Syftet med min undersökning är att undersöka vilket förhållningssätt som pedagoger har till matematikinlärning i förskolan. Dessutom vill jag ta reda på vilka arbetssätt pedagoger använder vid matematikinlärning i förskolan. Mina frågeställningar är Vilket förhållningssätt har pedagoger till matematisk inlärning i förskolan? Vilka metoder använder sig pedagogerna av vid matematikinlärandet? Vad har pedagogerna för teoriska utgångspunkter vid matematikinlärandet? Jag har använt mig av intervju som metod där sex pedagoger ifrån två olika förskolor intervjuades. Undersökningen visar att pedagoger menar matematiken finns i vardagen runt barn och att matematik är något som man som pedagog bör arbeta med i förskolan. De dagliga rutinerna används som metod för att synliggöra matematiken. Pedagogen har en viktig roll i förskolan då den grundlägger barns inställning till matematik.sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectMatematiksv
dc.subjectFörhållningssättsv
dc.subjectFörskolasv
dc.subjectpedagogsv
dc.subjectmesv
dc.titleEn intervjustudie – om pedagogers inställning till matematik och arbetsätt i förskolansv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokCsv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Sociologiska institutionensv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record