• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Miljöns betydelse för barns bildskapande i förskolan

Abstract
Sammanfattning: Syfte:huvudsyftet med undersökningen är att se om och hur miljön i förskolan inverkar på barns bildskapande. För att få en övergripande bild av miljön i förskolan kommer studien att undersöka fysiska aspekter som utrymmen och material samt psykiska aspekter som samspel och atmosfär. Undersökningen utgår från ett sociokulturellt perspektiv, att hur vi lär oss och vad vi lär oss är beroende av sammanhanget vi befinner oss i. Metod:med en kvalitativ undersökningsmetod som består av observationer, samtal och intervjuer har miljön på tre förskolor undersökts. Resultatet från undersökningen och urval från tidigare forskning kommer att ligga till grund för resultatredovisningen. Resultat: undersökningen stödjer tanken att miljön har inverkan på barnens bildskapande. Resultatet innebär att det är av vikt att man inom förskolan kontinuerligt reflekterar över miljön samt att barnen är delaktiga i miljöns utformning.
Degree
Student essay
URI
http://hdl.handle.net/2077/24222
Collections
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
View/Open
gupea_2077_24222_1.pdf (139.1Kb)
Date
2010
Author
Lindblom, Ann
Keywords
Förskolan
bildskapande
utrymmen
material
samsp
Language
sv
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV