Masteruppsatser (IPS): Recent submissions
Now showing items 21-40 of 197
-
När den ena studiehindrande handlingen leder till den andra - några pojkars berättelser om utmaningar i studierna
(2022-10-19)Syfte: Syftet med undersökningen är att få insikt om pojkars upplevelser av en period i skol gången som har haft inslag av avståndstagande handlingar från studierna. Teori: Till studien har det sociokulturella perspektivet ... -
THE INFLUENCE OF PARENTAL PERCEPTION ON EARLY CHILDHOOD EDUCATION CHOICES IN PAKISTAN
(2022-06-30)Aim: The purpose of this study was to analyse how parents’ decision making process of early childhood education choices in Pakistan is influenced by parental perceptions. Theory: The theoretical framework used for this ... -
HUR ORGANISERAR REKTORER I FÖRSKOLAN LIKVÄRDIG UTBILDNING? En kvalitativ intervjustudie
(2022-02-17)Syftet med studien var att ta reda på vilka metoder och aktiviteter rektorer i förskolan använder när de organiserar för likvärdig utbildning samt vilka möjligheter och hinder som rektorerna möter och hur detta synliggörs ... -
PRESERVICE TEACHERS’ PROFESSIONAL IDENTITY DEVELOPMENT THROUGH PRESERVICE TEACHER EDUCATION PROGRAMME A Case Study at the Regional Teacher Training Center, Cambodia Puthika Cheab Master’s thesis:
(2022-02-13)Aim: The current study was conducted to explore how preservice teachers construct their professional identity through their participation in the preservice teacher education programme. Theory: The study employed ... -
GARDEN-BASED LEARNING IN A REGGIO EMILIA INSPIRED SWEDISH PRESCHOOL WITH A PERMACULTURE GARDEN A case study
(2022-02-13)Aim: This study aims to get an in-depth understanding of the characteristics of the garden and garden-based learning in an educational environment of a Swedish preschool that is inspired by the Reggio Emilia approach and ... -
STÖDPEDAGOGENS YRKESUPPDRAG Villkor och förutsättningar
(2022-01-31)Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka hur yrkesverksamma stödpedagoger uppfattar yrkesuppdragets förutsättningar i arbetet med personer med neuropsykiatrisk funktionsnedsättning, inom daglig verksamhet och boende ... -
The role of qualification and experience in Greek Parallel Support: Teachers’ personal views A qualitative study
(2022-01-27)Aim: This study attempts to identify notable differences in the implementation of Parallel Support (PS), given different levels of qualification and experience of teachers providing it. The wider aim is to explore those ... -
JOURNAL REPUTATION AND JOURNAL ARTICLE QUALITY FROM THE PERSPECTIVE OF EDUCATIONAL RESEARCHERS AT A SWEDISH UNIVERSITY
(2022-01-27)Aim: Starting from some follow-up research questions such as for instance how authors determine the scholarly ‘quality’ of their own and others’ outputs, and whether they include bibliometric indicators in that assessment, ... -
EARLY CHILDHOOD CARE AND EDUCATION AND CHALLENGES OF PRESCHOOL TEACHERS IN RURAL INDI
(2022-01-27)Aim: The Aim of this qualitative study is to contribute to the research on the preschool teacher’s experiences and challenges of curriculum implementation and give the opportunity to teacher’s voices to be heard. Through ... -
THE WORK AND LIVES OF SOUTH KOREAN TEACHERS Lower-Secondary School Teachers’ Perceptions of the Teacher Profession
(2022-01-27)Aim: Historically, the teaching profession in eastern Asian countries is often considered as a prestigious and desirable occupation with great respect in social and cultural contexts. Even though South Korean secondary ... -
VAD SNURRAR I DITT HUVUD? Att få syn på studenters lärande under handledningssamtal
(2021-11-08)Syfte: Syftet med föreliggande studie är att skapa kunskap om hur studentens lärande synliggörs under handledningssamtal. Teori: Studiens teoretiska ram består av ett sociokulturellt perspektiv på lärande och ... -
SFI - DEN KONTINUERLIGA VUXENUTBILDNINGEN
(2021-11-04)Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur verksamheter påverkas av att vuxenutbildningen ska bedrivas kontinuerligt under hela året och vad det finns för normer, värderingar och politik som är inbäddade i den ... -
Individen i fokus En studie om att synliggöra individanpassningsstrategier inom kommunala vuxenutbildningens grundläggande och gymnasiala kurser
(2021-10-08)Syfte:Studiens syfte är att synliggöra lärares individanpassningsstrategier och att utröna möjligheter och svårigheter för individanpassning i vuxenutbildningens teoretiska kurser på grundläggande och ... -
FÖRÄNDRADE LEDNINGSPROCESSER MED VISION, SYFTE OCH MÅL SOM UTGÅNGSPUNKT Rektorer i förskolan utvecklar sin praktik
(2021-09-20)Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur rektorer i förskolan beskriver att de genomför förändringar i förskolans ledningsprocesser och sitt ledarskap med stöd av teoretiska begrepp inom organisationsforskning och ... -
FÖRSKOLLÄRARSTUDENTERS RESONEMANG OM OMSORG En kritisk diskursanalys av studenters tal om omsorg
(2021-08-27)Syfte: Det övergripande syftet i studien är att vinna kunskap om hur förskollärarstudenter resonerar om begreppet omsorg i relation till sin utbildning. Mer specifikt åsyftar studien att besvara följande frågor: Hur ... -
GENDER DISPARITY IN EDUCATION
(2021-08-18)Aim: This single case qualitative study addresses the girl child education, focusing on parents' perceptions of the girl child enrolment into elementary school and factors that might have contributed to gender disparity ... -
EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT AND MOTHER TONGUE TUITION AT A CROSSROADS
(2021-08-17)Aim: The aim of this research is to investigate how ESD intersects with the subject of Mother Tongue Tuition in the compulsory school system via one municipality in Sweden. This is done by engaging with two analytical ... -
Teachers`role and preception in cases of child sexual abuse in Nigeria
(2021-08-17)Aim: This study is an advancement on previous knowledge to investigate teachers' understanding oftheir role in the cases of Child Sexual Abuse (CSA). It examines the child's protective initiative adopted in the school, and ... -
SCHOOL EXPERIENCES OF STUDENTS WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS (SEN) IN INCLUSIVE EDUCATION SETTINGS IN AZERBAIJAN
(2021-08-16)Aim: Inclusive education is a new concept applied in the education system of Azerbaijan and not all members of society are familiar with this concept. National legislation guarantees equal, inclusive, and quality education ... -
EDUCATORS’ PERSPECTIVES ON ARTS IN EDUCATION, INTERDISCIPLINARY TEACHING AND PEDAGOGICAL ENVIRONMENTS
(2021-08-16)Aim: Τhis research aims to embark a journey into complex issues of art-based and interdisciplinary teaching and use of pedagogical and extended pedagogical environments based upon educators’ perspectives. Through understanding ...