Academy of Music and Drama / Högskolan för scen och musik: Recent submissions
Visas titlar 21-40 av 420
-
Skådespelarens positiva underkastelse – En undersökning av underkastelse genom linsen av två praktiker
(2021-11-19)I detta självständiga arbete undersöker jag vad som ryms i underkastelsen utifrån ett skådespelarperspektiv. Jag har valt att titta på underkastelse utifrån två olika praktiker; skådespelarpraktiken och BDSM-praktiken*. ... -
Leken, var är du? En skådespelares undersökning av lekfullhet som strategi i repetitionsarbetet.
(2021-11-19)Är teater lek? I mitt arbete undersöker jag lekens relation till teater, och framförallt till repetition. Under repetitioner har jag upplevt att jag kan hamna i ett tillstånd där jag känner mig låst, att jag inte kan komma ... -
Skakad av liv - eller tvärtom? Hur kan Brechts syn på skådespelarens relation till rollen främja mitt möte som skådespelare med publiken?
(2021-11-19)Jag är under mitt sista år på min kandidatutbildning i skådespeleri på besök i Berlin och sitter på Volksbühne en kväll. Där blir jag fullkomligt knockad av en av skådespelerskorna, jag tänker att det är hennes emotionella ... -
Applying Epstein’s “Power Practicing” to violin orchestral excerpts
(2021-11-11)This thesis purpose was to find good strategies that would benefit the construction and preparation of orchestral excerpts. In practical terms, how to make an excerpt sound/work without spending hours studying those six ... -
Random practice as a tool for achieving excellence. Can organized chaos in the practice room lead to improved consistency and confidence in performances?
(2021-11-10)Random practice is a method for practicing motoric skills that has shown to give much better results in terms of retention and transfer (how much of your practice that carries over to the next day), compared to “traditional” ... -
Searching for possibilities - Exploring the potentials of my Qanun performance.
(2021-10-21)Over the course of many years of playing the qanun; a trapezoidal middle eastern zither-like stringed instrument, I have noticed how often the instrument has been played within its modal traditional framework, leading me ... -
Florence Price’s Symphony no. 3 for Organ – A Transcription
(2021-10-21)The goal of this project is making a transcription for organ of Florence Price’s third symphony. Focus is placed on faithful representation of the work and for this purpose a study of her organ works, mainly the Suite no. ... -
Tchaikovsky’s Waltz of the Flowers: the harp cadenza, Different versions and traditions
(2021-10-21)A research about one of the most famous harp cadenzas and audition excerpts. A comparison between the original cadenza, written by Tchaikovsky, and a variety of arrangements. With as a result a range of options that are ... -
A Palette of my Inner Universe – To Use Synesthesia in Artistic Processes
(2021-10-21)In this thesis, the author investigates how the active use of synesthesia can be a tool for artistic work and creative processes, with the aim of finding new creative paths and to find a deeper understanding for inner ... -
Gustav Mahler’s First Trombone
(2021-10-21)This thesis project will explore the development of performance practice, sound and style since the 1st trombone solo in Mahler’s Third Symphony. My research into topics such as instrument design, conductors and recording ... -
Dekonstruktion och rekonstruktion av Nicolaus Bruhns Preludium i G-dur med hjälp av partimento
(2021-10-21)Detta arbete handlar om att dekonstruera och rekonstruera ett stycke musik och sedan undersöka hur den processen påverkar min interpretation av stycket. Jag har valt att jobba med Nicolaus Bruhns Preludium i G-dur. Metoden ... -
Vill du sjunga med mig? Learning. Doing. Meaning.
(2021-10-05)Det finns många anledningar till att sjunga i kör. Körsång är en livsstil. För många är det så viktigt att de säger att det ger dem mening. Meningen kan vara att skapa något musikaliskt. Meningen kan också vara den gemenskap ... -
Improvisation and wisely borrowing from master’s ornaments. How to adapt playing techniques of other instruments on the Kamancheh
(2021-09-29)The aim of this project is to develop my improvisational and compositional abilities by means of using the traditional method, which is based on imitating the masters` music. In this method not only I try to transcribe, ... -
Folkemusik i Den Digitale Verden
(2021-09-28)This is a study about the process of composing and arranging new folk music with the help from a Digital Audio Workstation (DAW). It is written from the perspective of a musician who has previously mainly worked with ... -
Att gestalta byxroller. Ett utforskande arbete ur en operasångerskas perspektiv.
(2021-09-28)Uppsatsen vänder sig till dig som är nyfiken på genusgestaltning inom scenkonstframställning. Jag som operasångerska och ’ciskvinna’ undersöker vilka verktyg jag kan använda mig av för att gestalta komplexa byxroller med ... -
Att utforska sitt sound genom begränsningar. En studie i musikproduktion och konstnärlig identitet
(2021-09-28)Detta arbete fokuserar på att utforska konstnärlig identitet genom att arbeta med begränsningar. Genom att bara använda akustiska instrument istället för elektroniska instrument och genom att separera låtskrivarfasen från ... -
Konstnärligt svängrum – en skildring av skapandets förutsättningar i inzoomat och utzoomat perspektiv
(2021-09-28)Detta arbete syftar till att identifiera och diskutera förutsättningar för skapande med utgångspunkt i två perspektiv: ett konstnärligt samarbete inriktat mot komposition och koreografi, och ett större perspektiv på ... -
Vill du leka? Från olust till livsuppdrag
(2021-09-28)I detta arbete undersöker vi hinder och deras lösningar för att hitta mer spelglädje i liv och konst. Syftet är att inspirera mig och andra till ett lekfullare och gladare liv och undersöker det genom två frågeställningar. ... -
Composed Choices- Balancing aesthetic preference and indeterminacy in composing
(2021-09-27)This essay deals with experimental compositional methods. As a project, I explored indeterminacy in my music, and sought to balance this indeterminacy with my own musical aesthetics. This music was to be a combination of ... -
Establishing musical brutalism. The brutalist manifest and its background
(2021-09-27)The goal of this thesis is to establish and concretize my compositional process, compositional technique and aesthetic as a unified art movement. A new definition of a genre/musical practice containing strict rules to ...