Visas titlar 281-300 av 420

    • Prisa honom med jublande cymbaler - Att söka improvisationsmusikens plats i kyrkan 

      Eriksson, Alfred (2015-06-24)
      Min musikaliska bana har sin utgångspunkt i kyrkan. Det var här jag fick min första scenerfarenhet och musikaliska influenser. I och med min utbildning i jazz och improvisation har jag saknat att inte kunna spela min ...
    • Håll Formen! En jazzmusikers strövtåg i formernas värld 

      Andersson, Tobias (2015-06-24)
      På vilka sätt är musikalisk form relevant för en komponerande jazzmusiker? Denna uppsats ger en grundläggande översikt över form som begrepp genom musikhistorien och visar exempel på hur form tar sig uttryck i straight-ahead/ ...
    • PASSIVA INFLUENSER – En undersökning i hur en musikalisk förebild påverkar lyssnarens egna musicerande 

      Blommé, Emil (2015-06-24)
      By transcribing one drum solo recorded and performed by myself and another performed by Philly Jo Jones, a drummer I’ve heard and listened to through out my life, I try to find answers to the question: How much are we ...
    • The future role of the french harmonium 

      Benderius, Lisa (2015-06-24)
      In this work, the nature of the nineteenth-century French harmonium is explored in order to identify its possible future role. It was shown that the instrument is suitable for the performance of contemporary repertoire, ...
    • Om portamentoanvändning för violin 

      Ponthin, Zaida (2015-06-24)
      I have analysed the use of portamenti by violinists Janine Jansen, Itzhak Perlman, Jascha Heifetz and Nathan Milstein in the first 8 bars and the two parallel phrases of the Max Bruch Violin Concerto No. 1 in G minor. I ...
    • Om att lära sig prestera under press 

      Samuelsson, Lina (2015-06-24)
      I have researched different methods for practicing with the purpose of learning some useful ways to handle my performance anxiety issues, to better understand the phenomenon, and to be able to perform better under pressure. ...
    • Brahms Horn Trio, Choice of Interpretation 

      Brissach, Ida Regine (2015-06-24)
      There are many ways to interpretate music, and sometimes it can be hard to know what you, as a musician will like the most. This is an important choice that every musician have to consider when they work on a piece of ...
    • Musikklass - som del av en livsberättelse 

      Wigert, Karin (2015-06-24)
      My interest in examining what happens when you as a teenager are exposed to five or six times the amount of time as ordinary classes to music education derrives from my own experience as a music teacher at a school which ...
    • Övning med direkt resultat 

      Hammarsten, Isa (2015-06-24)
      I den här uppsatsen har jag undersökt olika sätt att öva som ger mig ett mer direkt resultat. Jag letar efter handlingssätt som gör att jag spelar bättre på kortare tid än efter flera dagars övning. Utifrån min bakgrund ...
    • ”Vad är det jag gör egentligen?” - om att med videons hjälp bli medveten om helheten 

      Kilhamn, Naima (2015-06-24)
      This project consists of an adaptation, trial and evaluation of a model for practicing. Based on prior research I created a model aiming mainly to raise a musician’s self- awareness around the different parameters a ...
    • Improvising in the French Romantic Style at the organ 

      Quintal, Nelson (2015-03-24)
      “Improvising in the French romantic style at the organ” has two important areas of focus. The first is the contextualization of César Franck in nineteenth-century France as musician and organ performer. I have chosen to ...
    • Att undervisa i musik på mellanstadiet: Tre berättelser utifrån hur lärare som undervisar i musik på mellanstadiet talar om sin undervisning i förhållande till Lgr11 

      Olsson, David (2015-03-24)
      My interest in the problem I have chosen has grown from my practise as a music teacher in Swedish compulsory schools. It springs from my own reflection, that the content pupils meet during music lessons in year 4-6 of ...
    • "Någonting annat" - estestiska musikämnen och körsång i gymnasieskolan 2014: förekomst och förutsättningar 

      Werner, Ann-Britt (2015-03-24)
      The purpose of this paper is to study and describe the occurrence and conditions of aesthetic subjects and choral singing in Swedish upper secondary schools 2014. The paper is based on seven recorded individual interviews ...
    • Teaterämnets plats i det entreprenöriella lärandet: En litteraturstudie 

      Brosjö, Carsten; Freding Arenstrand, Cecilia (2015-03-24)
      Denna litteraturbaserade studie undersöker hur det entreprenöriella lärandet diskuteras i aktuell forskning samt hur det kan förstås i en teaterutbildningskontext. Kan teaterundervisningen främja elevernas entreprenöriella ...
    • Lärande inom teater och drama: En litteraturstudie 

      Augustsson, Kerstin; Johansson, Stina (2015-03-24)
      Teater och drama har mycket gemensamt då båda använder sig av rollgestaltande uttryck. Båda fungerar även som undervisningsmetoder på olika sätt och används på skilda vis inom skolan. Detta arbete är en litteraturstudie ...
    • Vårt uppdrag är att spegla verkligeheten. Cementera eller utmana? 

      Mononen, Rasmus (2015-03-06)
      Syftet med denna uppsats var att utreda vilken inverkan genusstrukturer har på de konstnärliga valen hos en skådespelare samt hur skådespelare talar om genus i förhållande till sitt yrke. Begreppen genus och konstnärliga ...
    • Fusion i aktion, Odissi som konstnärligt instrument i västerländsk teater 

      Pooja Claesson, Anette (2015-03-06)
      In search of a stage language that resonates in historical disciplines, I have explored the possibility to expand my performing arts through the language of Indian classical Odissi, through different forms of storytelling. ...
    • Relation till prestation 

      Båld, Johannes (2015-03-03)
      Det här är ett arbete som berör känslor och tankegångar kring att spela upp för andra, och hur dessa känslor och tankegångar påverkar vår prestation i sig. Det är skrivet i essäform, för att försöka levandegöra skildringar ...
    • The Piano Music in the Ballet Class 

      Palacios Izaguirre, Mariana (2015-03-02)
      How can the pianist make the music "talk" to the dancers in the ballet classes? How can the pianist influence the interaction between the dancers and the music? As the role of the pianist is so important and influential ...
    • Sophrology 

      Dyé, Aurore (2015-02-06)
      This work deals with the practice of the Sophrology in order to get more self-confidence as an orchestra flute player. Sophrology is a practice based on the connection between the body and the mind. With both physical and ...