Now showing items 121-140 of 165

    • Listening to classical music – experiences and attitudes. 

      Liubomirova, Aleksandra (2014-08-05)
      Why do we play music? Why do people listen to it? What does it do to us? This master thesis is an attempt to get a clear yet diverse picture of the effects that classical music has on a listener. It is a broad subject ...
    • My fantasy body 

      Sigurðardóttir Bjarnarson, Ragnheiður (2014-08-05)
      The book, My Fantasy Body is an artistic reflection on a research on the female's body perfect image. In this research the artist uses her own body as material and a way to gather experience. In this story she leads us ...
    • Riktat drömarbete 

      Söderling, Anna (2014-08-05)
      Mitt undersökande masterarbete handlar om Riktat drömarbete. En metod att via skådespelarens intuition och drömmar berika gestaltningsarbetet och förankra det i kroppen. Syftet är att stärka tilliten till den egna ...
    • In search of Shirabyōshi 

      Skånberg Dahlstedt, Ami (2014-08-05)
      This text is a winding wandering between Swedish and Japanese performance cultures. I have examined the performing arts by living, examining, learning, travelling, meeting, creating, and recounting examples and events from ...
    • En skådespelare i scenkonsten 

      Milocco, Cecilia (2014-07-18)
      Jag är en skådespelare med rötter i dans och musik. Jag vill dansa, musicera och skådespela - men inte bara var för sig. Glida emellan. Hur kan de discipliner som jag är bärare av blandas i praktiken? ”Det röda trädet”, ...
    • Självarkeologi 

      Wiréen, Tove (2014-07-18)
      Under mina år i skådespelaryrket har jag utvecklat ett allt starkare intresse för dramat mellan raderna i ett teatermanus. Jag vill få syn på hur och vad jag gör när jag arbetar och samarbetar. Min bakgrund som naturvetare ...
    • Ett sätt att skapa fler normer på scenen 

      Blix, Erika (2014-07-17)
      Jag har närmat mig Yat-tekniken ur en genuskontext för att se om det är möjligt att med den kunna göra mer medvetna val som skådespelare utifrån behovet av att inte följa den normativa bilden av vad en kvinna eller man ska ...
    • Monster, Motstånd, Makt & Magi 

      von Fräähsen, Frej (2014-07-17)
      The aim of this thesis is to model my artistic practice on an adaptation of Joseph Campbells monomyth and, using this model, investigate challenges of performativity in art (in public spaces). The overall themes are personal, ...
    • Autenticitet och det offentliga rummet 

      García-Jorquera, Héctor (2014-07-17)
      Authenticity and The Public Space, the paradoxical relationship between them. There focus is put on the need to create a new contextualization for my aesthetic practice, and to make be possible incorporating critical views, ...
    • En uppgörelse med unkna ideologiers våld 

      Hedemyr, Marika (2014-07-17)
      Hedemyr’s project has been about finding a meaningful position of utterance and a language for her practice. The general theme is performative art in public spaces. This text is a meta-narrative about this development and ...
    • Dramat i musiken 

      Kilhamn, Henrik (2014-04-16)
      The aim of this master’s project is to explore ways to perform piano music conceived dramatically. I do this through performance of Beethoven’s Appassionata Op. 57 and of Scriabin’s Piano sonata no. 5 Op. 53, and through ...
    • Kollektivt Musicerande 

      Moberg, Paulina (2014-02-19)
      The purpose of this master thesis is to identify some phenomena that may contribute or work against the individual musician’s opportunities to contribute with their personal musical intuition in the orchestral work. I want ...
    • Performing the six organ symphonies of Louis Vierne 

      Tsvetkova, Svetla (2014-02-19)
      In this thesis I focus on Louis Vierne’s Six Symphonies for Organ. In the Introduction I make a historical overview of the epoch in which Vierne lived and composed his works. I list the dispositions of the organ at the ...
    • Mozarts violinkonsert nr 4 i d-dur, sats 1 

      Hallberg, Sofia (2014-02-19)
      Since none of W.A Mozart's own cadenzas for his Violin Concerto no. 4 in D major have been preserved, and there is only one existing standard cadenza by Joseph Joachim, I have chosen to write my own cadenza, but in the end ...
    • Akvarell - I en levande musikalisk process 

      Östling, Johanna (2013-11-07)
      Ett utforskande av interpretation utfört i musik, akvarell och ord. En närgången bild av en levande musikalisk process studerad från en inre kärna. Arbetet består utav denna text, tre konserter från våren och sommaren 2013 ...
    • I strävan efter anti-estetik och musikalisk etik 

      Jutterström, Johan (2013-10-10)
      In his master thesis, Johan Jutterström pursues an anti-aesthetic and ethic artistic process. He’s using mainly three different strategies; reasoning through text, composing for ensemble, and solo improvising on the ...
    • Mozarts Fagottkonsert - Ett informerat framförande 

      Svensson, Ida (2013-06-19)
      Mozarts fagottkonsert är ett oerhört viktigt stycke i fagottrepertoaren. Vad behöver jag veta för att kunna bilda mig en egen uppfattning om konserten? Hur spelades den då den skrevs? Hur vill jag tolka den och var hittar ...
    • An approach to practising Bartok's viola concerto 

      Lee, Sebastian (2013-06-19)
      A master’s project on the process of practice that went towards learning the Viola Concerto by Bèla Bartók, with a progressive breakdown of the work and a specific look at the technical difficulties that needed to be ...
    • Ordermusiken 

      Järnegard, Esaias (2013-06-19)
      This thesis strives to demonstrate my increasingly phenomenological approach to musical composition in relation to the extensive body of musical works connected in different ways to the poetry collection ORDER by the Swedish ...
    • Det konstnärliga egot som altruism 

      Olah, Linda (2013-06-19)
      My thesis is an attempt to clarify the purpose and workings of art in relation to the artist, his/her fellows and society. Can art be considered as a uniting force? If so, where does its unifying quality lie? How does art ...