Show simple item record

dc.contributor.authorMacic, Amela
dc.contributor.authorAziz Qadir Samanji, Dalia
dc.date.accessioned2011-05-23T07:00:59Z
dc.date.available2011-05-23T07:00:59Z
dc.date.issued2011-05-23
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/25553
dc.description.abstractSyftet med detta arbete var att undersöka om elever har en negativ attityd till läsning av skönlitteratur och vilka värden de ser i läsning. Vår studie bygger på en kvalitativ undersökning där resultatet baseras på intervjuer som genomfördes med åtta elever i årskurs sju i en skola i Göteborg. Resultatet visade på att elever har en i huvudsak positiv attityd till att läsa skönlitteratur. De ger uttryck för att läsning är värdefullt på många sätt. Trots detta läser de flesta förhållandevis lite och några inte alls.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesKandidatuppsatssv
dc.relation.ispartofseriesHT10-IPS-06 U/V ULV LAU925sv
dc.subjectskönlitteratursv
dc.subjectelevers attityder och styrdokumentsv
dc.titleHar elever en negativ attityd till skönlitteratur? En kvalitativ undersökning av elevers läsvanorsv
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Department of education and special educationeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitetswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record