dc.contributor.author | Macic, Amela | |
dc.contributor.author | Aziz Qadir Samanji, Dalia | |
dc.date.accessioned | 2011-05-23T07:00:59Z | |
dc.date.available | 2011-05-23T07:00:59Z | |
dc.date.issued | 2011-05-23 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/25553 | |
dc.description.abstract | Syftet med detta arbete var att undersöka om elever har en negativ attityd till läsning av skönlitteratur och vilka värden de ser i läsning. Vår studie bygger på en kvalitativ undersökning där resultatet baseras på intervjuer som genomfördes med åtta elever i årskurs sju i en skola i Göteborg. Resultatet visade på att elever har en i huvudsak positiv attityd till att läsa skönlitteratur. De ger uttryck för att läsning är värdefullt på många sätt. Trots detta läser de flesta förhållandevis lite och några inte alls. | sv |
dc.language.iso | swe | sv |
dc.relation.ispartofseries | Kandidatuppsats | sv |
dc.relation.ispartofseries | HT10-IPS-06 U/V ULV LAU925 | sv |
dc.subject | skönlitteratur | sv |
dc.subject | elevers attityder och styrdokument | sv |
dc.title | Har elever en negativ attityd till skönlitteratur? En kvalitativ undersökning av elevers läsvanor | sv |
dc.type | Text | eng |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | |
dc.type.uppsok | M2 | |
dc.contributor.department | University of Gothenburg/Department of education and special education | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet | swe |
dc.type.degree | Student essay | |